وحدت و اتحاد میان مسلمانان باعث  ترس دشمنان می شود

محمدی ، گفت: دشمنان اسلام از اتحاد و وحدت میان شیعه و سنی ترس و واهمه دارند زیرا با اتحاد انسان ها نیز صف های بزرگی به وجود می آید که پشت هر دشمنی را می لرزاند و او را به وحشت می اندازد.

احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن تمامی پیروان ادیان توحیدی را به وحدت بر اساس مشترکات فرا می خواندو آیات فراوان در قرآن هست که تاکید بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان دارد.

 

معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه  افزود: هر ساله از روز دوازدهم ربیع الاول تا روز هفدهم ربیع الاول در هر سال قمری به عنوان هفته وحدت نامیده شده و جشن ها و برنامه های مختلفی در کشور و استان برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این دوسال به دلیل شیوع ویروس کرونا  در راستای حفش سلامت مردم بسیاری از برنامه ها لغو یا با اعمال محدودیت برگزار شده است.

 

محمدی  با اعلام روز شمار هفته وحدت در کرمانشاه تصریح کرد: روز اول هفته وحدت که دوازدهم ربیع الاول است به نام پیام اعظم (ص) رهبری مقتدارانه امت اسلامی و استکبار ستیزی و همچنین شهید شاخص وحدت خلبان شهید «خالد حیدری» اولین شهید هوانیروز که اهل تسنن بود نام گذاری شده و روز دوم هفته وحدت  پیامبر اعظم (ص) ، نام زن، خانواده و مواسات و همچنین شهیده «مریم امین پور» پیشمرگه کُرد اهل سقز که در پشتیبانی از انقلاب و امام و نظام به رگبار بسته شد نام گذاری شده است.

 

معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: روز سوم هفته وحدت بنام پیامبر اعظم(ص) ، تکریم مقام شامخ شهدا و ایثارگران و همچنین شهید شاخص وحدت« رجبعلی سالار زاده» روز چهارم را بنام پیامبر اعظم(ص)، نماز جمعه ،مسجد و روحانیت و شهید «آخوند ابوبکر اونق» روحانی اهل سنت استان گلستان که در دفاع از شهر در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل شد است.

 

وی در پایان گفت: روز پنجم هفته وحدت بنام پیامبر اعظم(ص) انسجام اسلامی و شهید شاخص وحدت و اولین شهید مدافع حرم« عمر ملازهی» و روز ششم هفته وحدت را بنام پیامبر اعظم(ص) مبارزه به صهیونیسم و شهید «بهرام مبارکی» و روز هفتم و روز آخر بنام  پیامبر اعظم(ص)،قرآن محور اتحاد اسلامی  نام گذاری شده است.
 

کد خبر 1106316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha