شرایط امنیت بخش در فضای مجازی ایجاد کنیم/ افزایش کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان

سرهنگ مرتضوی گفت: با کسب هوشیاری و مهارت شرایط امنیت بخش در فضای مجازی برای خود و دیگران ایجاد کنیم.

سرهنگ « سید مصطفی مرتضوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به مقوله فراگیری فضای مجازی و ارتباط بسیاری نزدیک با زندگی مردم اشاره کرد و اظهارداشت: درچنین شرایط افزایش هوشیاری و مهارت برای کار در این فضا لازم است تا اینکه طعمه افراد سودجو نشویم.

 

 رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: با کسب هوشیاری و مهارت شرایط امنیت بخش در فضای مجازی برای خود و دیگران ایجاد و با رمز گذاری دقیق و استفاده از محیط های امن سایبری نسبت به خرید و معامله و یا برقراری ارتباط اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه همه صفحه های اینترنتی امن نیستند، تصریح کرد: بی توجهی به همین اصل بسیاری دارایی و یا آبروی افراد را تحت تاثیر قرار داده که باید با هوشیاری و دقت نسبت به این مسائل پیش رفت.

 

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: بد اخلاقی ها و شایعه پراکنی در فضای مجازی آسیب های زیادی را به همراه داشته و همین موضوع پرونده های پلیس را افزایش و آرامش مردم را از بین برده است.

 

افزایش کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان

 

وی با بیان اینکه بسیاری از معاملات و خرید و فروش ها بر بستر اینترنت انجام می شود، خاطرنشان کرد: عدم آگاهی نسبت به قوانین و شرایط استاندارد فروشگاه های اینترنتی باعث شده تا افراد از طریق درگاه های غیرمجاز و یا شبکه های اجتماعی کار اقتصادی انجام دهند و همین موضوع فرصت سازی برای مجرمان انجام داده است.

 

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شش ماهه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش بیش از 2 برابری جرائم و کلاهبرداری های اقتصادی و اینترنتی را در استان اصفهان داشته ایم.

 

وی یادآورشد: درگاه های امن اینترنتی بستر مناسبی برای خرید و فروش هستند اما نباید به شبکه های اجتماعی و بسترهای غیر امن اعتماد کرد و پول و دارایی خود را به اشتراک گذاشت.

 

کد خبر 1106317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha