حجاب عوامل اسباب تحریک را بسیار محدود می سازد

حجت الاسلام مدبر گفت: حجاب عوامل اسباب تحریک را بسیار محدود می سازد و اژدهای نفس را تا زمان مناسب در برف فراق نگه می دارد.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: عفت و حجاب نه تنها به آرامش تن و عدم تعرض و تجاوز به آن کمک می کند که در تامین آرامش روان بسیار موثر است.

 

امام جمعه جهرم افزود: بر اساس آیه حجاب «ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهن» رعایت حریم ها و عدم اختلاط، در تامین آرامش روحی و روانی انسان ها اعم از زن و مرد نقش بسزایی دارد.

 

وی بیان کرد: در کشورهایی که روابط آزاد زنان و مردان حکم فرما است التهابات و هیجانات جنسی و ناهنجاری ها و اختلالات روانی رو به افزایش نهاده و بیمارستان های روانی روز به روز متراکم تر می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه روابط آزاد، جلوه گری، چشم چرانی و نظربازی باعث تحریک غریزه جنسی شده و این غریزه سرکش و لجام گسیخته می شود، خاطرنشان کرد: انسان های پاک دامنی که نمی خواهند آلوده شوند را به عقده های روانی مبتلا می سازد و نا اهلان را به روابط نامشروع وادار می کند.

 

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، حجاب عوامل اسباب تحریک را بسیار محدود می سازد و اژدهای نفس را تا زمان مناسب در برف فراق نگه می دارد.

 

وی با اشاره به اینکه باید عوامل تحریک جنسی را در زندگی اجتماعی کم و کم رنگ کرد، گفت: این در پرتو رعایت حجاب و عدم خودآرایی و جلوه نمایی از طرف زنان، پاکی چشم مردان و کم کردن اختلاط بین آن دو میسر است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه تمامی حرکات، رفتارها و اجزای بدن و لباس زن می تواند برای مرد تحریک کننده باشد، عنوان کرد: زنان برای سلامت مردان و اجتماع، که در حقیقت سلامت خود آنان نیز در گرو آن است باید مراعات عفت و حجاب را داشته باشند.

 

کد خبر 1106358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha