برگزاری جشنواره «میراث فلسطینی» در لندن

انجمن تفکر عرب در لندن جشنواره میراث فلسطینی را با حضور شخصیت های مختلف کشورهای عربی و غربی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، اقلیت فلسطینی به همراه شمار زیادی از اتباع کشورهای عربی در انگلیس و فعالان اجتماعی و حقوقی خارجی در فعالیت جشنواره میراث فلسطینی که به همت انجمن تفکر عرب در لندن برگزار شده است،شرکت کردند.

در این جشنواره «حسام زملط» سفیر فلسطین در لندن که در پویش همبستگی با فلسطین (PSC) شرکت کرد، حضور داشت. «سعید سلباق» هنرمند فلسطینی نیز کنسرت اجرا کرد و در آن آهنگ های سنتی فلسطینی از جمله «موطنی»، «الروزنا» و «زریف الطول» را برای شرکت کنندگان در این جشنواره خواند.

 

انجمن تفکر عرب در لندن اعلام کرد: هزاران نفر در این جشنواره شرکت کردند. این جشنواره شامل فعالیت های سنتی و میراثی، فرهنگی و هنری است.

در این جشنواره نمایشگاه عکس یکی از اعضای این انجمن در معرض دید عموم قرار گرفت. وی  با  دوربین خودش از داخل سرزمین اشغالی عکس های را گرفته بود. علاوه براین ، سکه ها و تمبرهای فلسطینی که همه آنها متعلق به قبل ازسال 1948 میلادی است،  و تعداد از قطعات کمیاب و نفیس در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد. برگزار کنندگان این نمایشگاه به تشریح مفصل آثار نفیس و سکه هایی که نام فلسطین را دارند، پرداختند.

 

در این جشنواره فیلم های متعددی از جمله «حی الشیخ الجراح» به نمایش در آمد. همچنین گفتگوی زنده از طریق فناوری ارتباطات با ویدیو با خانواده مشهور کرد از داخل منزل شان در حی الشیخ الجرح انجام گرفت که مورد استقبال زیادی شرکت کنندگان عرب و انگلیسی قرار گرفت.

زملط در سخنرانی گفت: نبرد در اساس نبرد هویت، تمدن و تاریخ است. این کشورها ارتش دارند، اما ملتی مانند ما زنده است که تنها فرهنگ و تمدن تولید می کند. ارتش اسرائیل نمی تواند لباس فلسطینی را بدوزد. اما تو ای مادر فلسطینی می تواند.

 

وی گفت: من مطمئن هستم پیام برای کسانی که می گویند پیر خواهد مرد و جوان فراموش می کند، آشکار است.بلکه راه طولانی است، اما توطئه علیه فلسطین بسیار است.

«محمد امین» رئیس انجمن تکفیر عربی در لندن گفت: هدف این جشنواره تقویت هویت فلسطینی و آشنایی غیر فلسطینی ها با میراث فلسطینی است. همچنین اقلیت فلسطینی در یک مکان گردهم آمدند تا یکدیگر را بشناسند و با یکدیگر آشنا شوند.

کد خبر 1106371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha