نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی در زیرکوه برگزار می شود

مسئول تبلیغات اسلامی زیرکوه گفت: به مناسبت هفته وحدت نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشیع استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در زیرکوه به منظور تعامل و تحکیم وحدت برگزار می شود.

حجت الاسلام «احمد اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ولادت سراسر نور و برکت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و آغاز هفته وحدت گفت: امسال با توجه به شرایط حساس کنونی جهان اسلام برگزاری با شکوه برنامه ها و جشن های این هفته اهمیت خاصی دارد.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه با بیان اینکه هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند، ادامه داد: اهل تشیع و تسنن با برقراری وحدت و انسجام می توانند در جهت زدودن اختلافات و همچنین، مقابله با دشمن مشترک یعنی صهیونیست، وهابیت و تکفیری‌ها اقدام کنند.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت در این شهرستان گفت: تزیین مساجد و محلات، برگزاری مراسمات جشن و همایش پیاده روی در روستای حسن آباد  این شهرستان از جمله برنامه هایی است که طی هفته وحدت در این شهرستان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی به برگزاری نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه استان اشاره کرد و افزود: این نشست در جهت تعامل و تحکیم وحدت با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و علمای اهل سنت و تشیع استان با سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه تهران برگزار در زیرکوه می شود.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه در پایان بیان کرد: برگزاری محفل اُنس با قرآن در روستای اهل سنت بهمن آباد این شهرستان با حضور قاری برتر جهان اسلام استاد «حاج حامد شاکرنژاد» و برگزاری مسابقات با موضوع وحدت در فضای مجازی را از دیگر برنامه های مهم هفته وحدت است.

کد خبر 1106385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha