جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت میان کشورهای مسلمان است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت میان کشورهای مختلف اسلامی است، گفت: جامعه اسلامی باید برای رسیدن به آرمان های دین اسلام در برابر دشمن مشترک متحد شود.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید به وحدت نه به عنوان یک تاکتیک بلکه استراتژی نگاه کنیم، گفت: وحدت به تمام معنا یک نگاه راهبردی و استراتژی است که در متن مکتب ما یعنی اسلام دیده شده است و توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و وجود مقدس امام برنامه اجرایی این نگاه راهبردی مکتب اسلام تدوین شده است.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه بلند امام خمینی (ره) این بوده است که همه جامعه اسلامی برای رسیدن به آرمان های دین مقدس اسلام باید در برابر دشمن مشترک متحد شوند. مشکل این است که ما بعضی وقت ها دشمن مشترک را رها می کنیم و به خاطر برخی اختلافات جزیی که وجود دارد، تیر برخورد را به سمت یکدیگر قرار می دهیم که این برای جامعه اسلامی خوب نیست.

 

وی تصریح کرد: ایران همیشه منادی وحدت میان کشورهای مختلف مسلمان بوده است و در این زمینه تلاش کرده است اما متاسفانه برخی طرف ها و جریان ها که در مکتب اسلام و اندیشه های اسلامی نفوذ کرده اند و آبشخورشان در کشورهای بیگانه همچون آمریکا و انگلیس است این فضای اختلاف و دودستگی را تقویت می کند و آن را در دستور کار خود قرار دادند.

 

راستینه تصریح کرد: آنچه که سبب موفقیت جامعه اسلامی و جهان اسلام می شود، نگاه دقیق به وحدت، وحدت عمل و رفتار و مشارکت جدی اقتصادی برای نشان دادن یک قدرت در برابر جریان کفر و الحاد در جامعه جهانی است.

کد خبر 1106401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha