یادواره شهدای دانشجو با حضور وزیر علوم در زنجان برگزار می شود

نجفیان بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت: یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان با حضور وزیر علوم ۲۹ مهرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه زنجان امروز در نشست خبری کمیته دانشگاهیان کنگره 3535 شهید استان زنجان اظهار کرد: کنگره شهدای استان زنجان دارای 20 کمیته است و یکی از این کمیته ها، کمیته دانشگاهیان است.

 

سید محسن نجفیان با اشاره به حضور رئیس جمهور در 6 آبان ماه امسال گفت:دبیرخانه این کمیته در ناحیه بسیج دانشجویی استان مستقر و به عنوان مرکز فرماندهی، هدایت و پیگیری برنامه‌ریزی‌ها تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان را در جهت اجرای هرچه بهتر این کنگره به کار بسته است.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در این کمیته خاطرنشان کرد: آخرین فعالیت و برنامه کمیته دانشگاهیان قبل از برگزاری کنگره، یادواره شهدای دانشجوی استان است که پنج‌شنبه (29 مهر) برگزار خواهد شد.

 

به گفته  این مسئول، برنامه‌های کنگره در 6 آبان و با برگزاری اجلاسیه، توقف و خاتمه پیدا نمی‌کند و باید استمرار داشته باشد و به تبع آن فعالیت کمیته دانشگاهیان نیز تمام نمی‌شود.

 

وی اظهار داشت: اجلاسیه کنگره ملی شهدای زنجان، نقطه عطفی است که تبلور تمام فعالیت‌ها در طول بیش از یک سال گذشته در روز کنگره، دیده می‌شود اما گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواه در جامعه جاری و ساری است.

 

نجفیان تصریح کرد: ملت ما همواره یاد و نام، سیره، ایثارگری، فداکاری، گذشت و زندگی شهدای عزیز را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه هر اندازه که برای شهادت و شهدا کار شود باز هم کم است، خاطرنشان کرد: ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی شهدا آنقدر بوده که هر چه بخواهیم ترویج و تبیین کنیم باز هم نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم لذا تمام امکانات و نیروهای در این زمینه باید به کار گرفته شوند چرا که خیر و مصلحت جامعه ما نیز در راه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

 

کد خبر 1106528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha