مسابقه مدهامتان جاذبه، پویایی و اثرگذاری به همراه داشته است

هادی نیا گفت: رشته هایی که هر سال ستاد مرکزی برای پویا نگه داشتن مسابقات قرآنی مدهامتان در نظر می گیرد به واسطه جاذبه، پویایی و اثرگذاری قطعا در ترویج فرهنگ قرآنی موثر است.

«محمد هادی نیا» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد، با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان از مسابقات ماندگاری است که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از 13 سال برگزار می شود؛ افزود: این مسابقه بر اساس تدابیری که در بحث کمی و کیفی انجام شده، در صدر فعالیت های قرآنی کشور قرار دارد. همچنین در این مسابقه علاوه بر افراد حرفه ای، افراد دیگر نیز می توانند شرکت کنند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل اینکه مساجد خواستگاه مسائل قرآنی و آموزش قرآنی است، برگزاری این مسابقه توسط کانون های مساجد می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های قرآنی داشته باشد.

 

وی برگزاری مجازی مسابقه قرآنی مدهامتان به دلیل شرایط کرونایی را عاملی جهت افزایش شرکت کنندگان در این مسابقه دانست و تصریح کرد: با توجه به تنوع رشته های قرآنی این مسابقه و حضور افراد از تمام نقاط کشور و مناطق دورافتاده در مسابقه، افراد رغبت بیشتری برای آموزش و شرکت در مسابقه مدهامتان داشته اند به گونه ای که بخش اعظمی از فعالان قرآنی و قرآن آموزان تحت تاثیر این مسابقات هستند و شرکت می کنند.

 

هادی نیا بیان کرد: داشتن شرایط سنی، ارتباط مستقیم کانون با مساجد، برگزاری جلسات سنتی در مساجد و برگزاری جلسات در قالب طرح تلاوت نور در مساجد مجری طرح، از مزیت های جشنواره مدهامتان است؛ همچنین رشته هایی که هر سال ستاد مرکزی برای پویا نگه داشتن این مسابقات در نظر می گیرد به واسطه جاذبه، پویایی و اثرگذاری هایی که ایجاد می کند، قطعا در ترویج فرهنگ قرآنی موثر است و این یکی دیگر از مزیت های مسابقات قرآنی مدهامتان است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه دوره نوجوانی از نظر تربیتی، مسائل آموزشی و هیجانی جزو مقاطع سنی حساس است و یک مقطع رشدی برای نوجوانان محسوب می شود هم مسجد و هم مسابقه در تربیت فکری ، اخلاقی و معنوی نوجوانان تاثیر بسزایی دارد، نوجوانان همواره بر نشان دادن توانایی ها و استعدادهای خود تاکید دارند که با ورود مسجد و شرکت در این مسابقه می توانند این توانایی ها و استعدادهای خود را بروز دهند و علاوه بر این مسجد می تواند این استعدادها را شکوفا تر کند، خوشبختانه این مسابقه توانسته تا حدودی در این عرصه خود را نشان دهد و جوانان و نوجوانان را در این مقطع سنی برای خود جذب کند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب مخاطب به مسجد موفق عمل کرده است اما برای حضور نوجوانان و جوانان محلات و مدارس که مخاطب مسجد نیستند باید فعالیت های خود را برای حذب این افراد گسترش دهد. اکنون اعضا و تعداد نوجوانانی که در محلات حضور دارند از افرادی که جذب کانون ها شدند بسیار بیشتر است که برای جذب این افراد نیاز به کار بیشتر است.

 

وی در پایان گفت: از استان آذربایجان شرقی دو نفر برای مسابقات کشوری به مشهد اعزام شدند.

 

کد خبر 1106537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha