هفته وحدت فرصت مناسبی برای بازآوری ماهیت بزرگ وحدت

مهمترین عاملی که دین اسلام را در روزهای آغازین آنقدر قدرتمند نشان داد وحدت میان اندک مسلمانان بود و باتوجه به سفارشات اکید ائمه معصومین (ع) اتحاد لازمه حرکت امت اسلامی در هر زمینه است که باید هر فرد مسلمانانی نسبت به آن حساسیت فراوانی به خرج دهد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: هفته وحدت یادآور روز درخشان شدن زمین با ولادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) است، ایشان نه تنها پیام آور خوبی ها و رحمت برای همه جهان است بلکه با این شعار قدم به این عرصه نهاد که بیان کند رستگاری در عبودیت غیر خدا نیست.

 

مهمترین عاملی که دین اسلام را در روزهای آغازین آنقدر قدرتمند نشان داد وحدت میان اندک مسلمانان بود، اتحاد مسلمانان آنچنان بود که هرگاه یک نفر به اسارت مشرکان در می آمد همه برای رهایی آن یک نفر بسیج می شدند، پیامبر (ص) بارها اعلام کردند وحدت امت اسلامی مهمترین وجه اقتدار آن در هر زمان و مکانی است.

 

تاریخ ولادت پیامبر (ص) در کتب اسلامی بین روزهای 12 تا 17 ربیع الاول اعلام شده است که مسلمانان فاصله این روزها را به عنوان هفته وحدت یاد می کنند و این هفته را با برگزاری جشن های مختف گرامی می دارند.

 

اشتراکات مسلمانان بسیار بیشتر از اختلافات آنان است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت وگو با خبرگزاری شبستان اظهار می کند: پیامبر (ص) از آغاز خلقت چون خورشیدی تابان و به تعبیر قرآن کریم چرغ روشنگر تاریخ بشریت است و با نور خود همواره انسان ها را هدایت می کند.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» می افزاید: بیشتر از آن چیزی که دشمنان از اختلافات میان مسلمانان بیان می کنند، مسلمانان مشترکات دارند، این مشترکان بسیار فراوان هستند و به تعبیر امام علی (ع)  وحدت باعث می شود تا دست قدرت و توانای خداوند در جمعیت اسلام تجلی یابد و در مقابل هیچ قدرت دنیایی شکست نخورند.

 

وی با بیان اینکه امام علی (ع) تفرقه را آفت دین می دانند اضافه می کند: در حقیقت هفته وحدت فرصت مناسبی است تا مسلمانان به خود بیایند و رفتارهای دشمنان اسلام را بررسی کرده و عزم خود را برای مقابله جزم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح می کند: مهمترین نقطه اشتراک مسلمانان قرآن پیامبر و وقبله واحد است؛ مسلمانان با الگو قرار دادن رفتارهای پیامبر (ص) خود را در برابر دشمنان یک دست نشان دهند، یکی از مهمترین علت های ضعف برخی کشورهای اسلامی نبود وحدت در میان مسلمانان است.

 

دعوت به درستکاری به غیر از اخلاق نیکو داشتن امکان پذیر نیست

کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرگزاری شبستان می گوید: بر اساس آیه چهارم سوره قلم خداوند پیامبر (ص) را دارای اخلاقی سترگ و عظیم بیان می کند، قطعا شخصیتی که باید پیامبر آور مهربانی و سلامتی برای همه بشریت باشد باید اخلاقی فراانسانی داشته باشد.

 

«حجت الاسلام محمد سیاحی» ادامه می دهد: به تعبیر امام خمینی (ره) دشوارترین رنج هادیان راه حق معاشرت با جاهالان و دعوت بی خردان بوده و هست و از این جهت باید اخلاق حسنه داشته باشند، اخلاق پیام آوران صلح و دوستی باید به نحوی باشد که جاذبه آنها بسیار بیشتر از دافعه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه دعوت به درستکاری و درست خوبی به غیر از اخلاق نیکو داشتن امکان پذیر نیست عنوان می کند: بنابر حدیثی از امام صادق (ص) مردم را به غیر از زبان به دین هدایت کنید و این بدین معنی است که باید رفتارها در برخورد با عموم مردم همواره با اخلاق نیک همراه باشد، مهمترین دلیل موفقیت پیامبر (ص) در جذب افراد داشتن اخلاق حسنه بوده است.

 

این کارشناس مذهبی خاطر نشان می کند: گفتتار، کردار وسیره سلوک پیامبر (ص) بهترین راهگشا و هدایتگر انسان ها است، امروز جامعه ای می تواند رشدهای چشمگیری داشته باشد که در رفتارهای اخلاقی حداکثر را رعایت کند؛ اخلاقیات مهمترین عامل برای موفقیت در هر زمینه ای است.

 

باید گفت وحدت عامل اصلی موفقیت در هر حرکتی است، اگر به روزهای صدر اسلام نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که وحدت واتحاد مسلمانان باعث شد روز به روز بر جمعیت آنها افزوده شده و  هیچ قدرتی نتواند آنها را برزمین زند، بنابراین باتوجه به سفارشات اکید ائمه معصومین (ع) اتحاد لازمه حرکت امت اسلامی در هر زمینه است که باید هر فرد مسلمانانی نسبت به آن حساسیت فراوانی به خرج دهد.

 

کد خبر 1106632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha