افزایش قیمت خرید زرشک به نفع کشاورزان/ قیمت جدید به زودی اعلام می شود

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه تاکنون زرشک با قیمت هشت هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹ هزار تومان در خراسان جنوبی خریداری می شده است، گفت: قیمت های جدید بعد از بازنگری و کسر هزینه های نگهداری به زودی اعلام خواهد شد و این افزایش قیمت به نفع کشاورزان است.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: به توصیه استاندار خراسان جنوبی هزینه ها به منظور بالا بردن قیمت خرید زرشک کسر می شود و یک بازنگری در زمینه قیمت خرید زرشک صورت می گیرد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون زرشک با قیمت هشت هزار و 500 تا 9 هزار تومان در استان خریداری می شده است، ادامه داد: قیمت های خرید زرشک هر هفته به روز می شود و قیمت های جدید به زودی اعلام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: مرکز اصلی خرید زرشک در بخش بجد شهرستان بیرجند واقع شده است و در درمیان و سربیشه نیز مرکز خرید زرشک وجود دارد و قرار است در شهرستان زیرکوه نیز مرکز خریدی ایجاد شود.

 

ضیائیان احمدی گفت: زمانی ورود پیدا می کنیم که زرشک بر روی دست کشاورزان مانده باشد و این افزایش قیمت زرشک به نفع کشاورزان است و باعث می شود تا پول به جیب کشاورزان برود.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته هزار تُن زرشک در استان خریداری شده بود، افزود: پیش بینی می شود امسال نیز همین میزان خریداری شود.

 

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۲ هزار تُن زرشک خشک در استان تولید می‌شود، گفت: مردم به سمت خشک کردن زرشک حرکت کرده اند و فروشنده زرشک تازه کمتر وجود دارد.

 

ضیائیان احدی عنوان کرد: برای زرشک مرغوب از 70 تا 75 هزار تومان خریدار در تعاون روستایی وجود دارد و در بازار آزاد نیز زرشک تازه را خوب می خرند.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در پایان گفت: ۲۳ مجوز برای بسته بندی زرشک با ظرفیت بسته بندی هشت هزار و ۸۹۰ تُن زرشک خشک صادر شده است که امیدواریم وارد میدان شوند.

کد خبر 1106662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha