هرکس برای آخرت کار کند حوائج او را برآورده به خیر می شود

آیت‌الله رشاد گفت: کسی که برای آخرت کار می کند نزد خداوند آبرو دارد و خداوند حوائج او را برآورده به خیر می کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله رشاد پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: مردم در عملکرد با عالم دنیا و ماده به دو دسته تقسیم می شوند.

 وی افزود: همه مشغول کار و فعالیت هستند اما عاملان در دنیا دو دسته هستند دسته ای عمل می‌کنند برای دنیا کار، فعالیت و عمل می کنند و دنیا غایت آنها است چنین کسی که فقط برای دنیا کار می کند و از آخرت خود غافل می شود همواره در حال اضطراب و نگرانی است که مبادا وارثان او دچار فقر شوند. 

آیت‌الله رشاد ادامه داد: اگرچه خود او بی نیاز است زیرا اموالی که انباشته کرده است بیش از نیاز او است.کسی که بیش از حد نیاز خود و برای دیگران کار می کند همه عمر خود را برای دیگران هدر داده است چرا که چندین برابر آنچه که نیاز شخصی خود است دارایی دارد. او به جای اینکه عمر خود را صرف تحصیل، علم، تقوا و آخرت کند برای دیگران کار می کند چنین شخصی خسارت دیده در دنیا و آخرت است.

 رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه با بیان اینکه گروه دوم از عاملان و عمل کنندگان کسانی هستند که در این دنیا فعالیت می کنند اما نه برای این دنیا بلکه برای آخرت کار می‌کنند، اظهار کرد:  چنین افرادی انسان های زیرک با تدبیری هستند. 

تولیت حوزه علمیه امام رضا (ع) ادامه داد: وقتی کسی برای آخرت خود کار می‌کند دنیای او هم تامین می شود. زیرا طبق قوانین الهی وقتی کسی برای آخرت کار کند خداوند دنیای او را هم تامین می‌کند. وی با تاکید بر اینکه هر کس که برای آخرت کار کند هم در دنیا آبرو خواهد داشت هم در آخرت، گفت: کسی که برای آخرت کار می کند نزد خداوند آبرو دارد و خداوند حوائج او را برآورده به خیر می کند.

کد خبر 1106681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha