آمریکا و اسراییل مهمترین عامل ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی هستند

ترقی با اشاره به هدف اصلی دین اسلام در ایجاد وحدت و ایدئولوژی مشترک میان ادیان مختلف اسلامی و الهی گفت: آمریکا و اسراییل مهمترین عامل ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی هستند.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هفته وحدت گفت: اصولا در ادیان دیگر الهی به علت اینکه سین آنها سیاسی نبوده و با منافع قدرت ها درگیر نیست، طبیعتا تلاشی برای ایجاد تفرقه و تشتت میان آنها صورت نمی گیرد، بنابراین آنچه که بیشتر مورد توجه قرار دارد میان ادیان اسلامی است که ادعای برتری نسبت به سایر ادیان دارد و هم خواستار وحدت میان تمام ادیان الهی است.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: دین اسلام در عرصه سیاست های بین المللی و قدرت های سلطه گر جهانی ادعای جهانی شدن اسلام را دارد و تمام این موارد زمینه آن را فراهم می کند تا دشمنان برای آن اسلام را در تضاد با منافع خود می داند نسبت به تضعیف و یا تخریب اسلام اقدام کنند، به همین دلیل تلاش دشمن این است که از انسجام و وحدت میان طرفداران پیروان اسلام جلوگیری کند و نگذارد این قدرت متراکم شود تا بتواند به عنوان یک ابرقدرت سرنوشت آینده جهان را در دست بگیرد.

 

وی گفت: تلاش هایی که از سوی دشمنان انجام می شود با رهبری مسلم آمریکا و اسراییل و انگلیس دقیقا بر اساس شناختی است که از وضعیت اسلام برای یک حرکت جهانی پیدا کردند. ایدئولوژی قوی و تئوری حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) در دین اسلام از دیگر مواردی است که صهونیسم و استکبار آن را درک کردند و می دانند که اگر این تفکر و اندیشه بتواند در دنیا پا بگیرد به دلیل راهکارهای مناسب برای تشکیل جامعه اسلامی و حل مشکلات بشر می تواند پتانسیل عظیمی داشته و تمام ملت ها را سمت خود جذب کند.

 

ترقی تصریح کرد: از گذشته دشمن درصدد ایجاد یک غده سرطانی مانند اسراییل در منطقه بوده است و در کنار کشورهای اسلامی خواهان تشکیل آن برای همیشه است تا از این راه طراحی برای ایجاد تشتت و تفرقه در جهان اسلام را رقم بزند و پس از آن نیز با نفوذ در کشورهای منطقه و ایجاد اختلافات عرضی، مرزی، فکری و فرهنگی تلاش می کند تا افرادی را برای تشکیل ائتلاف فراهم کند.

 

وی اظهار کرد: تمام این طراحی ها برای ایجاد تفرقه حتی در خط جغرافیایی کشورهای مسلمان است و در کنار آن با تربیت فرقه های افراطی در میان جهان اسلام قصد آن را دارد تا مانع انسجام وحدت فکری در ایدئولوژی جهان اسلام شود.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تلاش امام (ره) از ابتدا تمام انرژی خود را برای ایجاد وحدت و انسجام گذاشته است تا بتواند عوامل تشتت و تفرقه را از میان بردارد و برای جلوگیری از اختلاف و تفرقه همه ساله جمهوری اسلامی با سرمایه گذاری های بسیار تلاش می کند وحدت را در میان ادیان مختلف اسلامی توسعه دهد و موانع وحدت را برطرف کرده و یقینا تا صهیونیست ها و اسراییل غاصب محو نشود ما همچنان دچار مشکلات در موضوع تفرقه میان ادیان اسلامی هستیم.

 

وی گفت: امروز هدف تمام کشورهای اسلامی خارج کردن آمریکا از منطقه و نابودی صهیونیسم به عنوان عوامل اصلی ایجاد تفرقه و تشتت است و تا این عوامل به طور کامل از بین نروند، عوامل ایجاد وحدت جامع و کامل میان ادیان مختلف اسلامی فراهم نمی شود.

کد خبر 1106705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha