مکتب حاج قاسم نیاز جهان اسلام برای حل همه مشکلات را پاسخ می دهد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نیاز جهان اسلام برای حل مشکلات را از هر زاویه ای که نگاه کنیم، شخصیت ارزشمند سردار دلها آن را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یدالله موحد؛ چهارشنبه(۲۸ مهر) در اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم با عنوان " لبخند ماه" که در گلزار شهدای کرمان برگزار شد؛ گفت: شهادت حاج قاسم داغ بزرگی برای جهان اسلام و آزادی خواهان عالم بود و مقام معظم رهبری در خطبه نمازجمعه ۲۷ دی ماه سال ۹۸ حق مطلب را درباره ایشان ادا کردند.
 

 



رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه شخصیت حاج قاسم را باید در تراز مکتب او که همان مکتب مقاومت است، ببینیم؛ اظهار کرد: مکتب؛ آموزه های متعالی برای سوق دادن به کمال و سعادت و قرب الهی است.

 




وی با افزودن اینکه مکتب حاج قاسم از همه لحاظ الگو است از جمله الگوی مدیریتی، وحدت امت اسلامی و... در مکتب حاج قاسم متبلور است؛ ادامه داد: او برای عزت و عظمت جهان اسلام مبارزه می کرد و یکی از شاخصه های مکتب حاج قاسم امت گرا بودن است زیرا او دلسوز جهان اسلام بود و مجد و عظمت جهان اسلام را جستجو می کرد و هر جا خدشه ای به این عظمت وارد می شد او  آنجا حضور داشت.

 



موحد، مکتب حاج قاسم را همچنین مکتب ولایتمداری دانست و با اشاره به اینکه مرکز ثقل سخنان حاج قاسم در وصیت نامه او، ولایتمداری است؛ مردم داری را دیگر ویژکی مکتب حاج قاسم عنوان و بیان کرد او دل به عناوین نداشت بلکه در دل عموم مردم جا داشت و تفکیک هم نمی کرد و همه را دوست داشت و همین خصیصه باعث شد مهر و محبت او در قلب ها بنشیند و ماندگار شود.
 

 



وی گفت: با ضرس قاطع می گوییم نیاز جهان اسلام را برای حل مشکلات جهان اسلام از هر زاویه ای که نگاه کنیم، شخصیت ارزشمند سردار دلها است؛ معنویت و خلوص و صداقت و صلابت و خدامحوری و استقامت و پایداری و وفاداری به آرمان ها و اهداف نظام از خصایص بارز مکتب مقاومت یعنی مکتب حاح قاسم است.

 



رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان مکتب حاج قاسم را مکتب اصلاح و تربیت عنوان کرد.



 

کد خبر 1106725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha