رتبه بندی معلمان از اساسی ترین موضوعات بوده و خواهد بود

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث رتبه بندی معلمان از اساسی ترین موضوعات مجلس بوده و خواهد بود، گفت: ما در رابطه با معلمان هیچ گونه ممانعتی انجام ندادیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام جواد نیک بین در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 مهر در اخطار قانون اساسی و در هنگام بررسی لایحه رتبه بندی معلمان با استناد به اصول 3، 75 و 85 قانون اسلامی گفت: رتبه بندی معلمان یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعات کشور است. اگر ما نظام آموزشی کشور را درست مدیریت نکنیم، در آینده در دانشگاه و صنعت هزینه های بیشتری را باید بدهیم.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مربی و معلم درست تربیت شده و رسیدگی شود و فرایند پذیرش آن ها به درستی انجام شود و ما هم حمایت های مالی و معنوی از آنها داشته باشیم، نظام آموزشی درست می شود.

 

وی با اشاره به جمعیت 14 تا 15 میلیونی دانش آموزان و معلمان در کشور گفت: ما باید دغدغه را از فکر معلمان برداشته تا معلم بتواند خوب تدریس کند. معلمی که بعدازظهرها با تاکسی آن لاین و اسنپ کار می کند، نمی تواند معلم خوبی باشد و خوب آموزش دهد و تدریس کند پس باید حمایت تمام عیار و کامل باشد تا معلمان بدون دغدغه به آموزش و پرورش در کشور بپردازند.

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: طبیعتاً تمام همکاران واقفند که فرزندانی که در آموزش و پرورش تحصیل می کنند سرمایه کشور هستند و معلمان عزیز محور اساسی آموزش و پرورش به شمار می آیند و کسی در این مهم شکی ندارد، اما اگر ما اجازه نمی دهیم موضوعاتی مطرح شود، به دلیل آن است که طرح مذکور مربوط به رتبه بندی معلمان است، لذا اگر جلوی بخش های اداری و کارمندی گرفته می شود، به این دلیل است که مسائل آنها در مسیر قانون خدمات کشوری در حال انجام است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس مکلف است اصول قانون اساسی را رعایت کند، از آنجا که بار مالی این لایحه پس از بررسی در کمیسیون مربوطه نسبت به پیشنهاد لایحه دولت در بعد معلمان افزایش داشته است، لذا مجلس باید در این خصوص تصمیم بگیرد. ما در رابطه با معلمان هیچگونه ممانعتی انجام ندادیم، ضمن آنکه لایحه رتبه بندی معلمان تنها کار مهم مجلس نیست، چرا که تمامی قوانینی که مجلس می آورد، مهم بوده و در آینده کشور تاثیرگذار هستند و بدون شک بحث رتبه بندی معلمان از اساسی ترین موضوعات مجلس بوده و خواهد بود.

 

زینب میرصیافی

کد خبر 1106763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha