وحدت باید تبدیل به یک گفتمان در جهان اسلام شود

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه شعار وحدت باید تبدیل به یک گفتمان در جهان اسلام شود، گفت: برای حفظ جهان اسلام باید به مسئله وحدت به عنوان یک استراتژی نگاه کنیم.

حجت الاسلام محمد صفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وحدت در دنیای اسلام باید به عنوان یک استراتژی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: با توجه به مشکلاتی که در دنیای اسلام وجود داشته است، اختلاف نظر و دیدگاه ها حتی در حوزه عقاید هم تسری پیدا کرده است. بنای دین اسلام بر این بوده است که وحدت سرلوحه کار مسلمین در همه ابعاد چه در حوزه معارف عقیدتی و چه مسایل سیاسی و اجتماعی قرار گیرد.

 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی اظهار داشت: در شرایطی که امروز ما هستیم، مقام معظم رهبری بر این تاکید دارند که وحدت را به عنوان استراتژی برای حفظ جهان اسلام در نظر بگیریم تا بتوانیم در برابر همه فشارها، خفقان ها و فتنه هایی که از سوی استکبار و صهیونیسم وجود دارد، مقاومت جبهه اسلام را بیشتر کنیم.

 

وی ادامه داد: در بحث وحدت بین مسلمانان منفعت جریان یا گروه خاصی مطرح نیست بلکه منفعت عالیه جهان اسلام مطرح است و قطعا با این مسئله منافع جهان اسلام تامین می شود.

 

وی تصریح کرد: مسلمانان مشترکات بسیاری دارند که می توانند حول آن به وحدت برسند و این وحدت را عملیاتی کنند و عینیت ببخشند. شعار وحدت باید تبدیل به یک گفتمان در جهان اسلام شود.

 

صفری خاطرنشان کرد: متاسفانه اختلافات جزیی و دیدگاهی که وجود دارد، باعث شده است که دشمنان در بین مسلمانان رخنه پیدا کنند و همین مسئله مسلمانان را از پیشرفت شان دور کرده است و دشمنان را به نتایج بزرگی رسانده است. ما باید به دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد برای جهان اسلام نگاه کنیم.

 

 

کد خبر 1106777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha