خاموشی در برابر وحدت اسلامی جامعه را به نابودی می‌کشاند

امام جمعه روستای بلبان‌آباد گفت: خاموشی در برابر وحدت اسلامی به اضمحلال کشیدن جامعه است بنابراین با آگاه سازی جوانان با معارف اسلامی می‌توان با بینشی دقیق از این معارف ناب اهل بیت(ع)دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا عزیز امیری امام جمعه روستای بلبان‌آباد در مراسم هفته وحدت شهرستان قروه اظهار کرد: دوازدهم ربیع‌الاول سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت است، به مناسبت این روز خجسته مسجد النبی شهرستان قروه پذیرای شور و نوای مولودی خوانان است.

 

وی افزود: هفته وحدت هفته شادی بخش است و باید این شادی را در جامعه گسترش داد چرا که وحدت به معنای سکوت و خاموشی نیست بلکه برخورداری جامعه از نشاط سالم، رمز نخست وحدت میان مردم است.

 

به گفته وی خاموشی در برابر وحدت اسلامی به اضمحلال کشیدن جامعه است بنابراین با آگاه سازی جوانان با معارف اسلامی می‌توان با بینشی دقیق از این معارف ناب اهل بیت(ع) دفاع کرد.

 

ماموستا امیری گفت: وحدت آن است نباید به مقدسات دیگران اهانت کرد بلکه باید به عقاید یکدیگر احترام گذاشت و هفته وحدت نقطه‌ای مشترک میان مسلمانان جهان و میان مذاهب مختلف اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه گروه تفرقه افکنی که به دنبال ضعیف کردن ارتباط میان مردم و خدشه‌دار کردن تداوم زندگی مسالمت آمیز ملت هستند، افزود: این گروه در واقع نه شیعه دوست و نه سنی دوست هستند بلکه هدف اصلی آنها برهم زدن سلامت اجتماع است.

 

امام جمعه بلبان آباد گفت: بی‌توجهی به اصل و مبانی وحدت، از عوامل شکل‌گیری فرقه‌های تکفیری با طرح و برنامه‌ریزی غیرمستقیم و ناملموس استکبار جهانی و دشمنان علیه وحدت امت اسلامی است.

 

به گفته وی وحدت بر اساس اعتقاد مشترک همه جوامع، کنار گذاردن عقاید شخصی و رها شدن از چارچوب تعصب غیرمنطقی حول محور دین اسلام است.

 

وی اظهار داشت: عدم وحدت در جامعه اسلامی باعث نابسامانی و ناهنجاری تمام پدیده ها خواهد شد در این شرایط دشمنان اسلام ضربه های خود را به جهان اسلام وارد خواهند کرد.

 

امام جمعه بلبان آباد با اشاره به وجود وحدت در شرایط موجود افزود: دنیای اسلام با یک اقتدار و عظمت مثال زدنی با حل کردن مشکلات داخلی و حرکت به سمت ترقی و پیشرفت می‌تواند در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام به راحتی مقابله کند.

 

ماموستا امیری تصریح کرد: هفته وحدت پیام خوبی برای تمام جهان اسلام دارد و جهان اسلام از این هفته باید استفاده بزرگی کند و بیدار شود و متوجه حرکات دشمنان اسلام شود دشمنان اسلام با سرمایه گذاری زیادی درصدد ضربه زدن به وحدت امت اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: امروزه دشمنان اسلام دست به دست هم داده‌اند و می‌خواهند همان تفرقه بین خودشان را در بین مسلمان‌ها حاکم کنند و مسلمان‌ها را به تفرقه و جدایی سوق بدهند.

 

گفتنی است، در این مراسم مولودی خوانی و دف نوازی با استقبال بی نظیر مردم همراه بود.

کد خبر 1106834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha