مشاور رئیس جمهور بر اجرای دقیق قوانین در مناطق آزاد تاکید کرد

محمد بر اجرای دقیق قوانین در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین سازوکارها و ابزار تحقق شرح وظایف مناطق آزاد، اجرای دقیق قوانین مشخص شده است که این مهم در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درانزلی، «سعید محمد » امروز (چهارشنبه، 28 مهر) در اولین روز از سفر دو روزه اش به استان گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان به مسائل و مشکلات مناطق آزاد و راهکارهای دست یابی به اهداف تعیین شده پرداخت و گفت: این مسائل ومشکلات باید ریشه یابی شده و راهکارهای برون رفت از آن احصاء شود.

 

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: یکی از مهمترین سازوکارها و ابزار تحقق شرح وظایف مناطق آزاد، اجرای دقیق قوانین مشخص شده است که این مهم در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و دولت قرار دارد.

 

وی به بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی مناطق آزاد پرداخت و افزود: باید مناطق آزاد را دوباره به ریل توسعه برگردانیم تا با شتاب بیشتری به اقتصاد و معیشت مردم کمک کند و دغدغه های مقام معظم رهبری و مردم نسبت در بهره برداری حداکثری از این فرصت و مزیت اقتصادی کشور بر طرف شود.

 

*منطقه آزاد انزلی فرصت و تهدید برای گیلان

آیت الله «رسول فلاحتی» نیز در این ديدار اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی در استان گیلان یک ظرفیت و تهدید است که توسعه فضای کسب و کار، تولید ملی و رونق صادرات و راه یافتن به به اتحادیه اقتصادی اروسیا و افزایش ضریب اشتغال در استان از مهمترین ظرفیت های این منطقه می توان برشمرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی می تواند با افزایش تولیدات ملی و صادرات آن بیش از پیش بدرخشد و در این راه نیازمند به کارگیری نیروهای جوان و خوش فکر به منظور تقویت تولیدات، عدم واردات محصولات بی کیفیت و مشابه تولیدات داخلی است.

 

وی گفت: منطقه آزاد انزلی باید شناسایی ظرفیت ها و هدف گذاری مشخص جهت تعیین مأموریت های عملیاتی برای توسعه صادرات در مناطق آزاد را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

 

*جذب 246 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

«علی اوسط اکبری مقدم» نیز در این دیدار با اشاره به جذب 246 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت: در بخش زیرساختی پس از طرح ملی اتصال به خط ریل سراسری پایان سال جاری، هم اکنون در بندر کاسپین چهار پست اسکله فعال و 2 پست اسکله در حال احداث وجود دارند و ساخت یک پست اسکله رو رو نیز در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: توسعه فعالیت شرکت های فناور و نوآور عملیات ساخت سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی نیز از اقدامات دیگر این منطقه برای رونق اقتصادی استان است و در زمینه توسعه زیر ساخت های گردشگری توسط بخش خصوصی نیز برنامه های متعددی در دست اقدام می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته تا پایان سال 1400 ، 28 پروژه با اعتبار بیش از هزار و 380  میلیارد تومان در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری خواهد رسید.

 

گفتنی است، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و هیئت همراه که در هفته وحدت به گیلان سفر کرده است در اولین روز از این سفر از پروژه های راه آهن رشت ـ کاسپین در ایستگاه جیرده به پیر بازار، مسیر اتصال راه آهن در محدوده منطقه آزاد انزلی و داخل بندر، اسکله رو ـ رو و موج شکن غربی بندر کاسپین و از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک بازدید خواهد کرد و عصر هنگام با فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی نشستی خواهد داشت .

کد خبر 1106845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha