مسابقات مدهامتان نقش مهمی در شناسایی افراد مستعد دارد

حجت الاسلام بیگی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان موجب شناسایی نیروهای قرآنی کانون های مساجد که در مسیر قرآن قدم بر می دارند و در واقع مسابقه قرآنی مدهانتان بهانه ای برای شناسایی افراد با استعداد و گمنام در سراسر کشور می باشد.

حجت الاسلام « اباذر بیگی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد، در خصوص مسابقه قرآنی مدهانتان بیان کرد: مبنا و رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد از بدو تاسیس، بر دو محور مساجد و قرآن پایه ریزی شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: از اینرو برگزاری چنین مسابقاتی جهت شناسایی نیروهای قرآنی کانون های مساجد که در مسیر قرآن قدم بر می دارند ضروری است، در واقع مسابقه قرآنی مدهانتان بهانه ای است تا افراد با استعداد و گمنام در سراسر کشور شناسایی شوند و این رسالت عظیم کانون های فرهنگی هنری مساجد و اصل رسالت افرادی که در برنامه های قرآنی شرکت می کنند، می باشد.


وی با اشاره به شرایط موجود در کشور از جمله کرونا و مشکلات اقتصادی؛ بیان کرد: با این وجود این جشنواره قرآنی برای چهاردهمین سال متوالی متوقف نشد و علی رغم مشکلات خاص خود، اگر چه تعداد برگزیدگان کاهش پیدا کرد اما برگزار شد و از استان آذربایجان شرقی نیز یک قاری برجسته انتخاب و اعزام شده است.
 

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: با ارزیابی های صورت گرفته در سالهای قبل نسبت به مسابقات قرآنی مدهامتان، افراد این مسابقه را به دلیل شناسایی بچه های قرآنی در سطح کانون های مساجد و ایجاد یک رقابت سالم بین قرآن آموزان کانون های فرهنگی هنری مساجد خوب ارزیابی کرده اند.
 

وی با بیان اینکه امسال نیز شاهد یک رقابت سالم بین قرآن آموزان، در جوار امام رضا (ع) خواهیم بود؛ گفت: جمهوری اسلامی بر پایه باورهای اسلامی و قرآنی شکل گرفته است لذا می طلبد قرآن و مسائل معنوی در این نظام مردمی و نظامی که بر پایه قرآن شکل گرفته گسترش پیدا کند.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد که بر محور قرآن تاسیس شده با برگزاری مسابقات قرآنی این امر مهم را شکل خاصی می بخشد و یک فضای معنوی در سطح جامعه رقم می زند.
 

وی با بیان اینکه هر برگزیده قرآنی یک فضای معنوی را در جامعه به ارمغان می آورد و موجب ترغیب و تشویق بچه های مسجدی برای شرکت در مسابقات قرآنی می شود؛ گفت: برگزاری مسابقات قرآنی توسط مجموعه های مختلف کار بسیار ارزشمندی به دلیل شکل گیری کشور ما برپایه باورهای قرآنی است، اما وقتی کانون های فرهنگی هنری مساجد عهده دار این مسابقه بزرگ می شود امتیاز ویژه ای نسبت به ارگان هایی که شاید متولی این مسابقات باشند را دارد.
 

حجت الاسلام بیگی افزود: امتیاز ما به این دلیل است که افراد شرکت کننده در مسابقات قرآنی از دل مساجدی که عضو کانون های مساجد هستند و در روستاها، محله ها و شهرهای دوردست هستند به این مسابقات اعزام می شوند.
 

وی افزود: این افراد در کانون های مساجد فعالیت می کنند که توسط کانون های مساجد شناسایی و به صورت داوطلب و مردمی در مسابقات شرکت می کنند و این رسالت ذاتی کانون مساجد و رسالت ذاتی مسجد است.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزیده ما برای شرکت در مسابقات کشوری از دور افتاده ترین روستای استان است که توسط کانون های مساجد شناسایی شده و یک مسجدی است؛ گفت: کانون های مساجد در مسائل قرآنی کارهای بزرگی انجام دادند.

 

وی ادامه داد: اکثر برنامه های کانون بر اساس آیات قرآن برنامه ریزی شده است و کانون های مساجد نقش مهمی در زنده نگه داشتن دهه هایی چون دهه کرامت، هفته وحدت، هفته دفاع مقدس و ... با برنامه های مذهبی داشته است و این برنامه ها را بر اساس آیات قرآن و بر اساس رسالتی که دارد، اجرا می کند.


حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: اگر چه به دلیل کرونا فعالیت های قرآنی شاید کمتر شده باشد اما کانون های مساجد با قوت برنامه های قرآنی را با شکل های مختلف انجام می دهند از جمله کمک های مومنانه که توسط بچه های مسجد در کانون های مساجد صورت گرفت.

کد خبر 1106900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha