سوق پیدا کردن نیات واقفان به سمت و سوی وقف‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: امروز نیات واقفان به سمت و سوی وقف‌هایی برای حمایت و کمک به شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین سوق پیدا می‌کند که این شرکت ها تولیدات مختلفی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مجتبی عبداللهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای وقف که در ساختمان شهید محلاتی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش وقف‌های فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، دامداری اقدامات خوبی برای استفاده از وقف در راستای فناوری و تکنولوژی‌های جدید صورت می‌گیرد.

وی افزود: در گذشته سازمان صرفا وظیفه نگهداری از وقف‌ها را بر عهده داشت که برای آن ارزش افزوده یا درآمدزایی ایجاد کند که گاهی ممکن بود برای یک موقوفه ارزش افزوده ایجاد نشود.

عبداللهی با بیان اینکه ارزش افزوده برای وقف می‌تواند به نیازمندان جامعه کمک کرده محرومیت‌زدایی و ثروت سازی کند، عنوان کرد: امروز نیات واقفان به سمت و سوی وقف‌هایی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین سوق پیدا می‌کند که این شرکت ها حمایت ‌شوند و تولیدات مختلفی داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران با تاکید بر اینکه امروزه با پیشرفت هایی که صورت گرفته است در بخش صنعت، دامپروری، شیلات و کشاورزی تکنولوژی های جدیدی به وجود آمده است که سبب پیشرفت آنها می‌شود، گفت: در اوقاف برای استفاده از وقف برای تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید اتفاقات خوبی رخ داده است که سبب قطع وابستگی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگ سازی برای وقف باید پیش از آن چه انجام شده اقداماتی صورت گیرد چراکه با وقف دارائی مردم ماندگار می‌شود.

 

 

کد خبر 1106908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha