هنرستانها، استعدادهای نوجوانان و جوانان را شناسایی و شکوفا می کند

میرنجاتی گفت:هنرستانهای هنری با آموزش آکادمیک رشته های هنری، استعدادهای نوجوانان و جوانان را جهت گسترش هنرهای ایرانی و اسلامی، شناسایی و شکوفا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عزت میرنجاتی» امروز(۲۸ مهر) در مراسم افتتاح نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا با تشکر از مسوولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش گفت: هنرستانهای هنری با آموزش آکادمیک رشته های هنری، استعدادهای نوجوانان و جوانان را جهت گسترش هنرهای ایرانی و اسلامی، شناسایی و شکوفا می کند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: این هنرستانها زمینه تحصیل جوانان و نوجوانان هنرآموز را برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر و بازار کار فراهم می کند، بسیاری از مفاخر هنری کشور از جمله استاد فرشچیان، استاد محمود تجویدی و خیلی از بزرگان دیگر از همین هنرستانها آغاز نموده اند و اکنون باعث افتخار این مرز و بوم هستند.

 

وی ادامه داد: هنر جایگاه ویژه ای دارد و هنرمندان هم نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می کنند، در این میان توجه دولت جمهوری اسلامی به ارتقای هنر و ایجاد یک محیط امن و آرام برای پرورش استعدادهای بانوان ستودنی است و وظیفه خطیر ما بانوان این سرزمین، ادای دین به این توجهات است.

 

میرنجاتی از تلاش های مدیریت هنرستان و همچنین دکتر زینال پور خیر مدرسه ساز قدردانی و تشکر کرد و گفت: از شما دختران خطه ی خورشید که میراث دار بانوان نام آور حوزه فرهنگ و هنر و ادب این سرزمین هستند درخواست دارم با تلاش، پویایی، خلاقیت و تعهد خود رهروان شایسته ای برای رشد و توسعه هنر این مرز و بوم باشند.

 

وی افزود: به عنوان یک زن که مدت کوتاهی سرپرستی این اداره کل را به عهده گرفته ام بسیار خوشحالم که اولین فعالیت کاری ام افتتاح این هنرستان و در راستای ارزش گذاری به دختران و بانوان سرزمینم می باشد.

کد خبر 1106915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha