۴۰ درصد سرطان ها درمان می شوند

دانشمند با تاکید بر اهمیت غربالگری زنان برای تشخیص زودهنگام بیماری ها گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت ۲۳ درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان نشست خبری مشترک سازمان نظام پزشکی و انجمن زنان و زایمان اصفهان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان برکزار شد و در این نشست، «فرشته دانشمند» با اشاره به اینکه مطابق با آمار اولیه شمار موالید امسال که از سوی سازمان ثبت احوال کشور منتشر شده است، از ۳۰ اسفند ۹۹ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۰، تعداد ۷۹۱ کودک از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله متولد شده‌اند، بیان کرد: اگرچه این موضوع نگران کننده است، لیکن خوشبختانه در این آمار، استان اصفهان جایگاهی نداشته است.

 

 نایب رئیس انجمن زنان و زایمان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کیست‌های تخمدان و بیماری آندومتریوز در حال حاضر از جمله شایع‌ترین بیماری زنان در همه دنیا از جمله اصفهان است، گفت: وجود مراکز صنعتی در استان می‌تواند به این بیماری‌ها دامن بزند و باعث افزایش آنها شود.

 به گفته او، سن سرطان پستان در ایران از همه دنیا پایین‌تر است. ام اس نیز یکی از بیماری‌هایی است که شاید به غیر از استرس‌های محیطی، وجود مراکز صنعتی آمار بالای آن در اصفهان را موجب شده باشد.


نایب رئیس انجمن زنان و زایمان اصفهان با اشاره به اینکه حاملگی زیر ۱۸ سال و بالای ۳۵ سال از جمله بارداری‌های پر خطر به شمار می‌آیند، بیان کرد: به ویژه حاملگی در سن پایین و زیر ۱۸ سال از نظر پزشکی و علمی بسیار پرخطر است و می‌تواند سلامت جسمی مادر را تهدید کند.

 

وی با اشاره به اینکه در کل دنیا سالانه از هر 8 زن، یک نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود، گفت: بنابراین غربالگری زنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چون بیماری وقتی در مراحل اولیه تشخیص داده شود، قابل درمان است. 


نایب رئیس انجمن زنان و زایمان اصفهان با اشاره به افزایش مرگ و میر مادران باردار در دوران کرونا، بیان کرد: واکسیناسیون زنان باردار باید زودتر انجام می‌شد.

 

 زنان بیشتر افسرده می‌شوند

دانشمند گفت: اختلالات روانی در دوران کرونا افزایش یافته است، همچنین میزان افسردگی زنان نسبت به مردان در دنیا بیشتر گزارش شده است؛ بنابراین توجه به سلامت روان زنان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

 

به گفته این متخصص زنان و زایمان، براساس اعلام وزارت بهداشت ۲۳ درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند که در پاندمی کرونا این آمار چهار برابر شده و روند مشاجرات، خشونت‌های خانگی و افسردگی نیز افزایش داشته است.

 

مراجعه زود هنگام، درمان سرطان را آسان می کند


«پوریا عادلی»، دبیر هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه سرطان پستان، یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در کل دنیاست، افزود: متاسفانه دهک سنی افراد مبتلا به سرطان در کشور ایران پایین‌تر از بقیه کشورهاست و همچنین پاسخ به درمان نیز در این زنان جوان، ضعیف‌تر است. 


به گفته او، نه تنها آمار سرطان پستان که آمار تمام سرطان‌ها در اصفهان بالاست. هر چه شهر صنعتی‌تر و سبک زندگی غربی در آن بیشتر باشد، سرطان نیز در آن افزایش می یابد؛ اصفهان نیز از این مقوله مستثنی نیست.

کد خبر 1106924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha