تفاهم نامه همکاری با کتابخانه ها نقش مهمی در افزایش علم عشایر دارد

عفت پناه گفت: تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و بسیج عشایر سپاه امام رضا (ع) نقطه عطفی برای حرکت در مسیر افزایش علم و دانایی در میان قشر عشایر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدحسن عفت پناه» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری که در راستای افزایش تعاملات فرهنگی بین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا(ع)صورت گرفت؛ گفت: همانگونه که عشایر با ورود خود در حوزه حفاظت از مرز و بوم این کشور نقش بسزایی در طول تاریخ ایفا کردند می توانند در مرزهای دانش نیز افتخار آفرینی کنند. 


مسئول بسیج عشایر سپاه امام رضا(ع) با اشاره  به جمعیت 7500 خانواری عشایر، افزود: این تفاهم نامه نقطه عطفی برای حرکت در مسیر افزایش علم و دانایی در میان این قشر است. 


محمدحسن عفت پناه با تاکید به تعریف یک جامعه هدف در اجرای این تفاهم نامه، گفت: باید نیازهای مطالعاتی این جامعه هدف مشخص شود و با توجه به آن محتواسازی و ارائه خدمات شود تا با نتیجه گیری و بررسی های انجام شده، بتوانیم حداکثر استفاده را از انعقاد این قبیل تفاهم نامه ها کرده باشیم.

 

در پایان عیسی صفری، رئیس سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع) استان با اشاره به تفاهم نامه سازمان بسیج عشایری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 98، گفت: پس از بررسی های انجام شد وانجام مقدمات مسأله بومی کردن این تفاهم نامه برای ارائه خدمات کتابخانه ای به قشر عشایر در استان خراسان رضوی به مرحله اجرا رسید. 


وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ترویج فرهنگ مطالعه و به تبع آن افزایش مهارتهای اجتماعی و درک و آگاهی قشر عشایر در حوزه های مختلف اعم از مسائل دینی، احکام و ... است. 


 

کد خبر 1106932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha