تعیین محدوده منطقه آزاد انزلی برابر قانون خواهد بود

محمد تعیین محدوده منطقه آزاد انزلی را منوط به آنچه در قانون معین شده اعلام کرد و گفت: در صدد هستیم در بهترین وضعیت از کمترین زمین حداکثر استفاده را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «سعید محمد»  امشب(چهارشنبه، ۲۸ مهر) در نشست با فعالان منطقه آزاد انزلی به تکمیل راه اهن رشت به مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد وگفت: جای تاسف دارد که این پروژه کوچک ۳۴ کیلومتری سالهاست در سطح پایینی در حال اجراست و  پیگیر سرعت بخشی به این پروژه هستیم. 


مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ظرفیت منطقه آزاد انزلی بسیار ویژه است اظهار داشت: مبحث کریدور شمال - جنوب، ترانزیت و لوجستیک کالا در مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت است.


وی افزود: در مسیر کریدور یک کمربند یک جاده  کشورهای عضو این کریدور دنبال آن بودند که عملا ایران را از گردونه خارج کنند ولی با تکمیل بخش های مختلف حمل و نقل ترکیبی ما خود را به آنها تحمیل کرده ایم.


محمد با تاکید بر جلسه ای که باحضور مسئولان روسی در تهران برگزار شد، تصریح کرد: کریدور شمال جنوب و نوستراک در دستور کار کشور روسیه قرار دارد و در افق ۲۰۳۰ به دنبال حمل و نقل ۲۵ میلیون تن بار از این مسیر هستند. با توجه به این راه استراتژیک دیگر مشکلاتی نظیر انچه در آذربایجان با آن روبرو بودیم، نخواهیم داشت و این محور رونق بیشتری به منطقه آزاد انزلی می دهد.


محمد خاطر نشان کرد: مناطق آزاد همیشه یکی از متهمین قاچاق و مرکز واردات خوانده می شوند ما باید این اتهامات را از چهره مناطق آزاد پاک کنیم.


به گفته وی مناطق آزاد پیشران اقتصادی کشور هستند اما در خیلی از موارد نتوانستند موفق عمل کنند.


محمد تاکید کرد: باید ظرفیت مناطق آزاد شناخته شود و بخش هایی مانند توریسم درمانی و ورزشی فعال شوند.


وی خاطر نشان کرد: بدنبال تاسیس بانک آف شور( واحد بانکی غیر مقیم در یک مرکز مالی بین المللی) در کیش هستیم و رایزنی های لازم در این زمینه انجام شده تا این بانک به صورت پایلوت در منطقه آزاد کیش برای حل مشکلات فعالان اقتصادی دایر شود. 

کد خبر 1106993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha