مجوز اورژانس ۱۱۵ روستای عباس آباد اخذ شد

بیکی گفت: مجوز راه اندازی اورژانس ۱۱۵ در روستای عباس آباد اردونی اخذ و در آینده راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» شامگاه (۲۹ مهر) در برنامه میز خدمت ادارات در جمع مردم روستای خواجه دوچاهی از توابع بخش شوسف، اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات شایانی در نقاط مختلف، روستاها و نقاط مرزی انجام شده است که امنیت امروز مرهون همین برکات است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه گازرسانی به محورهای مرزی نهبندان به سرعت در حال انجام است، افزود: در حوزه اینترنت پرسرعت راه اندازی ایستگاه مستقل برای روستا در دستور کار است، اما در روستای مجاور ایستگاه در حال راه اندازی است که امیدواریم پوشش برقرار شود.

 

بیکی با تأکید بر اینکه درخواست اورژانس در روستای خواجه دوچاهی با توجه به فاصله زیاد این روستا تا مرکز اورژانس بعدی را از مطالبات به حق مردم روستا عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل مجوز راه اندازی اورژانس ۱۱۵ در روستای همجوار عباس آباد اردونی اخذ شده و با تامین نیروی انسانی و آمبولانس که در حال پیگیری است، راه اندازی خواهد شد.

 

وی با اشاره به کمبود معلم در نقاط مختلف نهبندان، افزود: تلاش شده تا کلاسی بدون معلم نباشد، اما برای راه اندازی مقطع متوسطه اول در روستای خواجه دوچاهی نیاز است تعداد دانش آموزان به ۷۰ نفر برسد، لذا برای مجوز راه اندازی این مدرسه پیگیرهای لازم از طریق اداره کل آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده در حال انجام است.

 

فرماندار نهبندان گفت: برای آبرسانی به عشایر منطقه تلاش می شود در فاز سوم پروژه آبرسانی عشایری نقاطی که با کمبود آب مواجه هستند، را پوشش دهیم.

 

بیکی از راه اندازی یک باب زمین چمن مصنوعی در منطقه خبر داد و ادامه داد: احداث یک زمین چمن مصنوعی در روستای خواجه دوچاهی هم در برنامه است و بعد از اتمام پروژه ها در سال جاری، در سال ۱۴۰۱ احداث این چمن مصنوعی پیشنهاد می شود.

 

وی در خصوص سرانه خوراک دام، اضافه کرد: میزانی خوراک دام تحویلی به شهرستان مشخص است اما چون سهمیه ها محدود است در توزیع بیش از سرانه محدودیت داریم، لذا تلاش می شود برای نقاط مرزی و نگهداشت جمعیت خوراک دام مورد نیاز منطقه تأمین شود.

 

فرماندار نهبندان گفت: در موضوع اشتغال، یکی از واحدهای معدنی که در هفته دولت راه اندازی شد واحد منیزیت در زهاب بود، لذا افراد جویای کار و دارای مهارت در روستا می توانند از این معادن برای اشتغال استفاده کنند.

 

بیکی بیان کرد: جاده روستای خواجه دوچاهی سال ها احداث شده ولی روکش مناسبی ندارد، در مجموع جاده های شهرستان دچار خرابی فزاینده و نامطلوب است که با پیگیری های مستمر نماینده مردم و سایر دستگاه های متولی، با توجه به پراکندگی و وسعت زیاد شهرستان، امیدواریم وضعیت بهتر شود.

 

کد خبر 1107004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha