مسلمین از خواب غفلت بیدار شوند/ لزوم وحدت بر مدار حق

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مسئله وحدت بسیار راهگشا و کارساز است، گفت: امیدواریم مسلمین از خواب غفلت بیدار شوند و هم بر حق وحدت کنند و هم دفاع از حق داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۹ مهر) در دیدار با اساتید و طلاب مدرسه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام بیرجند در آستانه  میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: مسئله وحدت که بسیار راهگشا و کارساز است اما همواره وحدت بر مدار حق مورد تأکید است و امیدواریم مسلمین از خواب غفلت بیدار شوند و هم بر حق وحدت کنند و هم دفاع از حق داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حق حقیقت توحید است و در باب معرفت خیلی راه دوری نیست، راه نزدیکی است و کلید رمزش را امام علی(ع) به دست همه داده است که فرمودند «خدا را به خدا بشناسيد! و رسول را به رسالت».

 

وی با بیان اینکه اگر تمام دنیا علم و حکمت است یعنی فاعل آن حکیم و عالم است، تصریح کرد: آیه «الحمدُ للهِ رَبِّ العالَمین» یعنی الله رب و مدبر و خداوندگار همه عالم‌هاست چون همه عالم‌ها متعلق به اوست.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر چنانچه بشر، فطرت خود را کور نکند و عقل که حجت ظاهری است ضایع نکند برای همیشه کافی است که «أوّلُ العلم مَعرفةُ الجَبّار و آخرُ العلم تَفویضُ الأمر الیه»؛ سر آغاز علم، شناخت خداوند جبّار و سرانجام آن، واگذارى امور به او است».

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اگر ما مدعی مسلمانی پرستش هوای نفس، مال، بت ها و بت سازی نکنم دیگر مشکلی نیست و همه چیز سرجایش مشخص است، عنوان کرد: گاهی نفس چنان ما را مغرور می کند که کار شر را خیر می بینیم! اما اگر نجات پیدا کردیم همان جا خداست.

 

وی خطاب به طلاب بیان کرد: روی این بخش خیلی کار کنید و رسالتها و پیام های خداوند را به جامعه برسانید.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه باید پیامبر(ص) را به رسالتش بشناسیم، تصریح کرد: اگر چنانچه بخواهیم یک آدم درست پیدا کنیم به دنبال کسی می رویم که به دین اسلام عمل می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگان باتقوا بر ما حجت هستند چون به دین عمل کردند و به کمالات و کرامات رسیدند، ادامه داد: انسان مظهر خداست و صفات الهی می تواند در انسان ظهور پیدا کند و آنچه را که در مرود معجرت پیامبران با کرامات اولیای الهی می شنوید و می خوانید یعنی به فعلیت رسیدن این استعدادها.

 

وی با اشاره به اینکه انسان کامل یعنی مظهر صفات خداوند باشند و همه صفات پروردگار عالم در وجودش تجلی کند، افزود: کسانی که از درون انگیزه دارند و تشنه حقیقت هستند می تواند خدا را به خدا بشناسند و رسول را به رسالتش.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: ملاحظه می کنید مدعیان رهبری در دنیا فراوان هستند اما اینها مردم را به کجا می برند؟ رهبران کاذب و غرب وحشی می گوید انسان گرگ انسان است و مردم را به عنوان یک ابزار به ناکجاآباد می برند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: امروز بخاطر نفوذ رهبرهای و فرهنگ های بیگانه، انسان صادق کم پیدا می شود و این شما علمای دینی هستند که باید در این جهت فکری بیندیشید و جامعه را نجات دهید.

 

وی با اشاره به اینکه امامت یعنی جایگاه باصداقتی که جامعه را بر نسخه تعیین شده رسالت هدایت کند، افزود:پیامبر اکرم(ص)از جایی عبور می کرد، چشمش به جمعیتی افتاد که دور شخصی را گرفتند، حضرت نزد آنها رفت و پرسید: برای چه اینجا جمع شده اید؟ آنها گفتند: دیوانه ای در اینجا هست و حرکات او ما را به اینجا کشانده است. پیامبر اکرم(ص) فرمود: دیوانه حقیقی این شخص نیست؛ بلکه این شخص بینوا گرفتار و بیمار است. پیامبر خدا (ص)فرمود: دیوانه حقیقی دارای این نشانه ها است: با کِبر و نخوت راه می رود و خود بزرگ بین و متکبر است،به دو طرف خود مکرر  نگاه می کند و خود بین و معجب است،شانه های خود را بالا و پایین می آورد و خود نماست و عقده حقارت دارد، از درگاه خدا آرزوی بهشت می کند با اینکه به گناه خود ادامه می دهد و جامعه، نه از شر او در امانند و نه به خیر او امیدوارند.

 

آیت الله عبادی گفت: بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دیگر باید متوجه باشیم کسی که درست می گوید رهبری معظم انقلاب است که راه امام راحل را تداوم می دهد.

 

کد خبر 1107013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha