۶۵ قلم کالا در سه ماه گذشته رشد قیمت بالای پنج درصد داشتند

تابش با اشاره به اینکه گرانی و تشتت قیمت ها را داریم، گفت: در سه ماه پیش، ۶۵ قلم کالا، رشد قیمت بالای پنج درصد داشتند و اکنون ۲۵ قلم، رشد بالای ۵ درصد دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان شب گذشته (چهارشنبه 28 مهر) با اشاره به اینکه تنظیم بازار، مولفه ای فرابخشی است که بحث تنظیم بازار داخل کشور را بر عهده دارد، گفت: ورودی کالا، انتظام بخشی به توزیع و نظارت و بازرسی، مولفه های اساسی تنظیم بازار کالا هستند.

 

تابش با اشاره به اینکه گرانی و تشتت قیمت ها را داریم، ادامه داد: مقایسه 100 قلم کالا در سه ماهه قبل با یک ماه قبل، گویای این بود که از این صد قلم کالا که بیشترین نقش را در سبد خانوار دارد در سه ماه پیش، 65 قلم کالا، رشد قیمت بالای پنج درصد داشتند و اکنون 25 قلم، رشد بالای 5 درصد دارد. این به معنی آن است که ثبات نسبی را نسبت به سه ماه پیش بر اساس سیاست های جدید تنظیم بازاری در کشور شاهدیم.

 

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درباره افزایش 40 درصدی قیمت لاستیک هم گفت: لاستیک, مشمول قیمت گذاری نیست و راسا قیمت گذاری کرده بودند و از انجمن لاستیک, مستندات را خواستیم و در این باره معارض هستیم. قیمت گذاری آن ها باید منطبق بر ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت باشد.

کد خبر 1107042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha