آموزه های قرآنی باید بیشتر در جامعه نمود پیدا کند

کریمی با بیان اینکه آموزه های قرآنی باید بیشتر در جامعه نمود پیدا کند گفت: ضرورت دارد المان شهری با موضوعات قرآنی بیشتر تزیین شود زیرا المان شهری بر ذهن افراد تاثیرگذار است.

«علیرضا کریمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: جایگاه معلم در دین مبین اسلام بسیار ارزشمند است تا آنجایی که امیرالمومنین (ع) خود را بنده معلم خود می داند و برای وی ارزش بسیاری قائل است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج شوشتر افزود: در عین حالی که معلمان ما به طور کلی کمتر مورد توجه قرار می گیرند باید عنوان کرد که کمترین توجه در سایر معلمان به معلمان قرآن است و به معلمان قرآنی که در مساجد به صورت رایگان در حال آموزش قرآن هستند توجهی نمی شود.

 

وی با بیان اینکه مسجد و حضور کودک در مسجد می تواند آینده روحی و روانی وی را تامین کند ادامه داد: حتی در مساجدی که فعالیت های چشمگیر مذهبی برگزار نمی شود، فضای عرفانی مسجد تاثیر مثبت بر افراد می گذارد و با توجه به بافت سنتی مساجد و نماکاری های سنتی که در عموم مساجد کشور وجود دارد این تاثیرات بیشتر می شود.

 

کریمی با اشاره به اینکه معلمان قرآن نیازمند توجه هستند گفت: همانگونه که برای معلمان نهضت سوادآموزی سرانه ای تعیین می شود شایسته است که برای معلمان قرآن در مساجد نیز سرانه ای تعیین شود، نباید این اجازه را داد که معلم قرآن با دلسردی و عدم توچه مواجه شود زیرا تبعات آن گریبانگیر جامعه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آموزه های قرآنی باید بیشتر در جامعه نمود پیدا کند افزود: قرآن بهترین راهنما برای هر انسانی است بنابراین ضرورت دارد المان شهری با موضوعات قرآنی بیشتر تزیین شود زیرا المان شهری بر ذهن افراد تاثیرگذار است.

 

کد خبر 1107092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha