رتبه سوم گلستان در نسخ الکترونیک/ ۵٨ درصد مردم گلستان بیمه سلامت هستند

کمانگری گفت: ٩١ درصد نسخ بیماران در گلستان الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهرداد کمانگری» امروز (پنجشنبه ٢٩ مهر) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر از مردم استان گلستان برابر با ۵٨ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: از این تعداد ۱۱۹ هزار نفر بیمه شده صندوق کارکنان دولت، ۸۳۰ هزار نفر بیمه شده صندوق روستایی، ۱۳۵ هزار نفر صندوق بیمه همگانی، ۶۰ هزار نفر صندوق سایر اقشار شامل خانواده های شهدا، ایثارگران، طلاب و روحانیون و مابقی بیمه شده صندوق ایرانیان هستند.

 

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد بیمه شدگان به صورت رایگان بیمه‌ هستند، گفت: یک هزار و ۷۰۰ بیمار خاص شامل؛ بیماران ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

کمانگری گفت: در استان یک هزار موسسه با بیمه سلامت قرارداد دارند که افراد بیمه شده می‌توانند از آنها خدمات دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیک در کشور ۵۸ درصد محقق شده است، افزود: این میزان در استان گلستان ٩١ درصد است که گلستان استان سوم کشور در این بخش قرار گرفته است

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از حذف کامل نسخه های کاغذی از آذر ماه خبر داد و گفت: از آذرماه تمامی نسخه ها به صورت الکترونیک خواهد بود و پرداخت ها بر این اساس صورت می گیرد.

کد خبر 1107133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha