دیوان محاسبات فارس به بازگشت منابع درآمدی به توجه ویژه کند

عزیزی گفت: مقابله با فساد سازمان یافته از وظایف دیوان محاسبات است و این دیوان در فارس باید به بازگشت منابع درآمدی به فارس در حوزه اماکن میراثی، بانک ها و مالیات توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (پنج شنبه 29 مهر) آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دیوان محاسبات استان فارس گفت: اولویت دیوان محاسبات استان بای بر پیشگیری متمرکز شود و مچ گیری مورد توجه اولیه قرار نگیرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اجازه داد تا مسیر به صورت نادرست شکل بگیرد و اولویت دیوان محاسبات در وظایف نظارتی خود باید بر پیشگیری از ارتکاب جرم متمرکز شود.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دیوان محاسبات از ارکان مهم مجلس شورای اسلامی است و باید با ایجاد یک بستر قانونی برای پیشرفت کشور به عنوان مهم ترین رکن دیده می شود.

عزیزی با تقدیر از زحمات «مبینی»، مدیر کل سابق این سازمان در استان عنوان کرد: تغییر در انتصاب ها با هدف تغییر و تحول و پیشرفت در سازمان های مختلف به انجام می رسد و انتظار مجلس از دیوان محاسبات فارس، نظارت جدی بر اجرای دقیق و صحیح است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات باید به سرمایه ‌گذاری توجه ویژه داشته باشد و از آنجا که بخش اعظم بودجه به حقوق و دستمزد اختصاص دارد، نمی توان به بودجه دولتی در تکمیل پروژه ها و توسعه کشور تکیه کرد و دیوان محاسبات باید حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران قانون مدار را در اولویت قرار دهد.

عزیزی با تاکید بر لزوم مقابله با فساد سازمان یافته به عنوان وظیفه دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات فارس باید به بازگشت منابع درآمدی به فارس در حوزه اماکن میراثی، بانک ها، مالیات و ... نیز توجه داشته باشد.

کد خبر 1107152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha