بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی از ابتدای آبان

حسین آبادی از بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز استان مرکزی از ابتدای آبان ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهرام حسین آبادی» با اشاره به اینکه مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز در این استان مرکزی از ابتدای آبان ماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند، در جمع خبرنگاران گفت: سه الگو شامل بازگشایی مدارس روستایی و هنرستان‌ها در ابتدای مهرماه و حضور دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی یک روز در هفته برای آشنایی با معلمان و  بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز پس از تکمیل واکسیناسیون  دنبال می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه۸۰ درصد دانش‌آموزان و بیش از ۹۰ درصد معلمان استان مرکزی تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: امید است که در آینده نزدیک تمامی دانش آموزان علیه بیماری کووید ۱۹ ایمن‌سازی شوند.

 

وی به اهمیت واکسیناسیون عمومی اشاره کرد و گفت: با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون ۸۰ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان، تصمیم گرفته شده که فعالیت مدارس زیر ۳۰۰ نفر  استان مطابق سیاست ستاد ملی کرونا از ابتدای آبان ماه جاری کلید بخورد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس دوره‌های اول و دوم ابتدایی نیز پس از مشخص شدن نوع واکسن و ابلاغیه ستاد ملی کرونا انجام می‌شود، ادامه داد: دانش‌آموزان در مدارس زیر ۳۰۰ نفر به گروه‌های ۱۵ نفره تقسیم شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بر اساس گروه بندی‌های انجام شده سرکلاس درس حاضر می‌شوند.

 

حسین آبادی همچنین به مدارس بالای 300 دانش آموز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس دسته‌بندی‌های انجام شده از سوی  وزارت آموزش و پرورش مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز در گروه سوم قرار گرفته و فعالیت این مدارس در نیمه دوم یا پایانی آبان ماه آغاز می‌شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت استان بر اساس رنگ بندی کرونایی نیز بیان کرد: در صورت تغییر رنگ‌بندی استان و قرار گرفتن آن در شرایط پرخطر(قرمز)، تداوم فعالیت مدارس بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا کشور خواهد بود.

کد خبر 1107175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha