مسابقات مدهامتان در فضای قرآنی کشور شناخته شده است

حجت الاسلام یارمحمدی گفت: مدهامتان از مسابقاتی است که با برگزاری آن در سالهای متمادی به نوعی جای خود را در بین مسابقات کشور و بچه های قرآنی باز کرده و شناخته شده است.

حجت الاسلام «محمد نقی یار محمدی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد، در خصوص مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: مدهامتان از مسابقاتی است که با برگزاری آن در سالهای متمادی به نوعی جای خود را در بین مسابقات کشور و بچه های قرآنی باز کرده و شناخته شده است  و این نشان می دهد قدمت یک مسابقه در شناخته شدن آن بسیار اثر گذار است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد زنجان افزود: از طرف دیگر چون برنامه های قرآنی به نوعی در مسجد تعریف شدند و کانون های مساجد نیز در مساجد، برنامه های قرآنی را در اولویت برنامه های فرهنگی خود مد نظر دارد در افزایش شرکت کنندگان به مسابقات مدهامتان و در نتیجه شناخته شدن آنها با این مسابقه بسیار اثر گذار است.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل اولویت برنامه های قرآنی در فعالیت های خود تاکنون طرح های زیادی طی این سالها برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و قرآن ارائه کرده است از جمله طرح تلاوت نور که اکنون در مساجد جای خود را باز کرده و ماندگار شده است و مدهامتان نیز به همین صورت است و قرآنیان به خوبی آن را شناخته اند .

 

حجت الاسلام یارمحمدی بیان کرد: اگر دستگاههای فرهنگی در رابطه با مسابقات قرآنی همراهی بیشتری با یکدیگر داشته باشند، نتیجه بهتری در قرآنی شدن فضای عمومی جامعه خواهیم گرفت، انواع مسابقات قرآنی توسط دستگاههای فرهنگی مختلف برگزار می شود اگر جوایز و یا برنامه های خود را با یکدیگر هماهنگ کنند و تقسیم کار صورت گیرد،موازی کاری کمتری صورت می گیرد و کیفیت مسابقات قرآنی در کشور افزایش پیدا می کند.

 

وی در خصوص کانون های مساجد برای قرآنی شدن فضای عمومی جامعه؛ گفت: یکی از اولویت های کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های قرآنی است و با توجه به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از مسجد جدا نیستند و از بدنه مسجد هستند، برنامه های قرآنی از جمله تفسبر، قرائت، ترجمه، آموزش روخوانی و روانخوانی را باید در اولویت فعالیت های مسجد قرار دهند که به همین صورت نیز هست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد زنجان افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در کنار برنامه های تلاوت و تفسیری که برگزار می کنند به نوجوان و جوانی که در این برنامه حضور پیدا می کند و آن کتاب را تمام می کند، گواهینامه اعطا کنند، اگر این اتفاق بیفتد استقبال بهتری از برنامه های قرآنی کانون های مساجد صورت می گیرد.

 

وی در پایان گفت: از استان زنجان دو نفر در مرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان حضور پیدا کردند.

 

کد خبر 1107180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha