تحقق بودجه و عملیاتی شدن پروژه های زیرساختی نیازمند عملگرایی مدیران است

طالبی گفت: اعتبارات در بخش برنامه‌ریزی با افزایش ۸۴ درصدی همراه بود که امیدواریم اقدامات خوبی اجرایی شود، در مجموع اعتبارات ما به ۱۵۰ میلیارد رسیده که نیاز به همت و عملگرایی مدیران کل و شهرستانی دارد تا بتوانیم پروژه‌های زیرساختی را عملیاتی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عین الله طالبی اتویی» امروز(۲۹مهر) در نشست باحجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران با موضوع پیگیری مصوبات سفر اخیر نماینده معظم له در دیار علویان به سوادکوه برای پیگیری مشکلات شهری آلاشت و شهرهای اطراف، اظهار کرد: این جلسه در هفته وحدت با هدف رفع مشکل مردم سوادکوه به‌ویژه روستای آلاشت برگزار شد، این شهرستان تاریخی شرایط خاصی در مقایسه با سایر شهرها دارد.

 

فرماندار سوادکوه افزود: در راستای درخواستی که نمایندگان شورای روستاها در دیدار با نماینده ولی فقیه داشتند طرح موضوع و مشکلات صورت گرفت، شهرستان سوادکوه از بعد فرهنگی و دینی بسیار غنی بوده و از لحاظ وسعت رتبه ششم در استان را دارد.

 

طالبی خاطرنشان کرد: سوادکوه با پیشینه تاریخی  دارای ۱۷۱ روستا و سه شهر بوده و در سرشماری مسکن بیش از ۴۳ هزار جمعیت، قریب به ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۰۰ کیلومتر محور ترانزیتی از تهران به سمت شمال دارد.

 

فرماندار سوادکوه  ادامه داد: این شهرستان دارای عرصه منابع طبیعی مراتع و منابع غنی همچون البرز مرکزی در گذشته است که اشتغال بیش از ۷ هزار معدنچی و کارگر را در خود داشته و یک قطب درآمدی پویا بود که متاسفانه بعد از اجرای قانون ۴۴ این جهش و حرکت با تعدیل نیروها مواجه شد و تعداد کارگران به هزار نفر رسید.

 

این مسئول اعلام کرد: ریشه سوادکوه دامداری و دامپروری است در گذشته مردم شغلشان دامداری سنتی بود ولی به مرور زمان این دامداران پا به سن گذاشته و فرزندان میل به ادامه راه پدرانشان نداشتند.

 

وی عنوان کرد: در بخش کشاورزی اکثر اراضی شهرستانی ما زمین شیب‌دار داشته و با امکانات مکانیزه قابل کشت نیستند که این موضوع موجب شده که به نوعی تعطیل شود.

 

طالبی با بیان اینکه جمعیت روستایی سوادکوه ۹۰ هزار نفری قبل از سال ۱۳۷۰ امروز به ۴۳ هزار نفر رسیده، خاطرنشان کرد: این تغییر به‌دلیل تغییر ساختار در برنامه‌هایی است که به توسعه کشاورزی و دامداری کمک می‌کرد، روش‌ها به‌صورت صنعتی و همچنین امکانات رفاهی نسبی در روستاها نسبت با گذشته بیشتر شد، در نتیجه شاهد افزایش جمعیت در روستاها هستیم.

 

فرماندار سوادکوه همچنین بیان کرد: شهرستان سوادکوه شهری فصلی است از ۱۷۱ روستا شاید ۱۳۰ روستا جمعیت ثابتی دارد مابقی خوش‌نشین، ییلاقی و فصلی هستند، بحث ساخت و سازها باعث شده اشتیاق به سمت و سوی ساخت‌وسازها بیشتر و مناطق ییلاقی را مملو از جمعیت کند این نیاز به رشد بسترهای خدماتی و اعتبارات دارد.

 

این مسئول تاکید کرد: در چند سال اخیر سعی شده در بحث راه، حل مشکلات و تنش‌های آبی زیرساخت‌های فناوری کمک شود، مشکلات اعتباری و مالی وجود داشت امسال از اعتبارات ۱۴۰۰ شناسایی آسیب‌ها در بحث راه مواصلاتی تنش آبی بود.

 

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹، ۲۶ میلیارد تومان اعتبار کمیته برنامه‌ریزی و ۲۱ میلیارد تومان اعتبار حوادثی شهرستان سوادکوه در بخش حوادث غیرمترقبه است، امروز در سه روستای شهرستان اگر بحث زهکشی آب صورت نگیرد ناچار به تخلیه روستا هستیم، البته امسال اعتبار حوادثی به ۷۳ میلیارد رسید که یک بخش در بحث ترمیم و بعدی صرف پیشگیری خواهد شد.

 

طالبی اذعان کرد: اعتبارات در بخش برنامه‌ریزی با افزایش ۸۴ درصدی همراه بود که امیدواریم اقدامات خوبی اجرایی شود، در مجموع اعتبارات ما به ۱۵۰ میلیارد رسیده که نیاز به همت و عملگرایی مدیران کل و شهرستانی دارد تا بتوانیم پروژه‌های زیرساختی را عملیاتی کرده و بخش اعظمی از مشکلات را برطرف کنند‌.

کد خبر 1107289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha