گسترش اسلام با عمل محقق می شود نه حرف

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز اگر به دنبال گسترش اسلام هستیم باید با عمل خود نشان دهیم مسائل اسلام با صرف سخن و حرف درست نمی شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سی و پنجمین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به لزوم  ی‌سازی فتنه‌های دشمنان برای تضعیف اسلام گفت: دشمنان از هر راهی به دنبال تضعیف امت اسلامی هستند.

 وی با اشاره به مهمترین وظیفه مسلمانان در قبال حربه های دشمنان خبیث اسلام  تصریح کرد: ما مسلمانان در مقابل باید بیدار باشیم تا نگذاریم این اهداف شوم محقق شده و به پیروزی دشمن منجر شود.امروز مهمترین عامل تضعیف اسلام، اختلاف و ترویج تفرقه است در تمام درگیری های قومی و مذهبی تنها  دشمنان سود واقعی را برده اند.

 

آیت الله استادی عنوان کرد:  دشمنان اسلام هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی نمی گذارند بلکه از هر راهی به دنبال تضعیف اسلام هستند ما مسلمانان نیز باید بیدار باشیم و با گفتگو این اختلافات را حل و فصل کنیم و هیچگاه به دنبال تفرقه نباشیم که آب به آسیاب دشمن   ریخته می شود.

 وی افزود: اگر ما مسلمانان به آن که قرآن کریم و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بیان فرموده مقید باشیم هیچ وقت به دنبال تنش و اختلاف و جنگ و درگیری نخواهیم بود عقل سلیم حکم می کند که از هر راهی جلوی سود دشمن را ببینیم امروز سود و منفعت دشمن در گسترش اختلاف و تفرقه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  عنوان کرد: امروزاگر در نقطه ای از جهان، یک مسلمان حرف تنش‌زا بزند دشمنان با ابزار رسانه‌ای آن را در تمام دنیا منتشر می کند تا موجب تضعیف اسلام شوند. اما به حمدالله دین اسلام به خواست قوه الهی روز به روز تقویت می شود. جالب است بدانید در طول تاریخ  بسیاری ازعلمای شیعه به تفسیر قرآن کریم پرداختند اما همواره در تفسیر موارد اختلافی طوری سخن کرده‌اند که بر اختلافات دامن نزند.

وی خاطرنشان کرد:  امروز اگر به دنبال گسترش اسلام هستیم باید با عمل خود نشان دهیم مسائل اسلام با صرف  سخن و حرف درست نمی شود. بلکه اعمال ما مسلمانان است که اگر بر مبنای زندگی صالح، سالم و بر مدار برخورد سالم‌ باشد مروج اسلام حقیقی شده و اگر عملکردمان  بر خلاف این موارد باشد پیروان اسلام نسبت به آنچه که تصور می کردند تضعیف روحیه شده و متضرر خواهیم شد.

کد خبر 1107293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha