سرکوب بیداری اسلامی مهمترین راهکار دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: سرکوب بیداری اسلامی مهمترین راهکار دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان است و باید با بصیرت آفرینی موجبات افزایش وحدت در بین مسلمانان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام «قربانعلی اسماعیلی » در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: وجود مقدس پیامبراعظم(ص) مناسب‌ترین محور وحدت مسلمانان است و نه تنها به اخوت و برادری بین مسلمان تاکید داشتند بلکه خواهان ایجاد صلح در بین ادیان مختلف دیگر هم بودند و این مساله در تاریخ وجود دارد.

 

کارشناس امور فرهنگی و دینی آموزش و پرورش شهرستان نکا افزود: موضوع وحدت، مساله مهم جهان اسلام است و باید با افزایش وحدت، روشنگری و آسیب شناسی از توطئه دشمنان جلوگیری کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: همه مسلمانان موظف‌ به پیروی از رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) هستند و سیره پیامبراکرم(ص)، به‌ویژه سیره تربیتی ایشان، که در قالب مبانی، اهداف و اصول تربیت نبوی می‌توان آن را تبیین کرد، می تواند نقش عمده در وحدت مسلمانان در جوامع اسلامی داشته باشد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: سرکوب بیداری اسلامی مهمترین راهکار دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان است و باید با بصیرت آفرینی موجبات افزایش وحدت در بین مسلمانان را فراهم کنیم.

 

وی افزود: مهمترین وظیفه ما از نظر قرآن رسیدن به انسجام و وحدت است و این مساله بارها و بارها در قرآن و روایات مختلف بیان و تاکید شده است تا آرامش نصیب حال مسلمان شود و در هیمن راستا خداوند در قرآن می فرماید: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ کُنْتُمْ عَلي‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْها کَذلِکَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آياتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ ؛ و همگى به ریسمان الهى ( قرآن و پیامبر ) که شما را به خدا پیوند مى دهد، چنگ زنید و از اختلاف و پراکندگى بپرهیزید، و نعمت خدا را بر خود یاد کنید، آن گاه که دشمن یکدیگر بودید و او میان دل هاى شما الفت انداخت و در پرتو نعمت او با یکدیگر برادر شدید، و آن گاه که بر پرتگاه گودالى از آتش بودید پس شما را از آن رهایى بخشید. بدین سان خدا آیات خود را براى شما بیان مى کند، باشد که شما راه یابید.»

 

کارشناس امور فرهنگی و دینی آموزش و پرورش شهرستان نکا یادآور شد: باید پیوندهای مسلمانان آنچنان محکم و استوار باشد که راه هر توطئه، نیرنگ و نفوذی از جانب دشمن بسته شود و مسلمانان به عنوان یک امت واحد برای رسیدن به نتیجه نهایی و ظهور امام عصر(عج) تلاش کنند.

کد خبر 1107294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha