آیین رونمایی از لوح ثبت ملی موسیقی مقامی کتولی 

آیین رونمایی از لوح ثبت ملی موسیقی مقامی کتولی امروز (پنجشنبه ٢٩ مهر) در علی آبادکتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رحمت الله نوروزی»، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک هفته وحدت، گفت: جلوه ای از  این وحدت در میان اقوام و فرهنگ های مختلف استان گلستان وجود دارد.

 

وی افزود: باید با حفظ و توجه به اصالت ها و پرهیز از  بخشی و محدودنگری ها برای آینده قدم های توسعه بخش تری را برداشت.

 

نوروزی، بر ضرورت توجه به امر آموزش در این حوزه، برگزاری جشنواره های ماندگار در حوزه موسیقی کتولی و مقامی استان تاکید کرد.

 

«احمد تجری»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به پیشینه غنی استان گلستان، گفت: از استان گلستان به عنوان پایتخت اقوام ایران زمین یاد می شود.

 

وی با اشاره به جایگاه موسیقی علی آباد کتول، افزود: در حال حاضر یکصد مورد اثر در این شهرستان با قابلیت ثبت ملی وجود دارد که در تلاشیم آنها را ثبت ملی کنیم.

 

«مجتبی جمالی»، فرماندار علی آباد کتول نیز با تبریک ثبت ملی موسیقی کتولی، گفت: موسیقی زبان مشترک همه فرهنگ ها است که می تواند تمام مرزهای زبانی را کنار گذاشته و بر همگان در هر دیاری تاثیر بگذارد.

 

وی افزود: موسیقی در همه ابعاد زندگی ما جاری است و در دیار علی آباد کتول فرهنگ و آداب و سنن همچون هنر موسیقی اش همچنان زنده بوده است.

 

جمالی اظهارداشت: باید بعد ثبت موسیقی و بالاتر رفتن انتظارها، شاعران بیشتر از گذشته در کنار اهالی موسیقی باشند.

 

گفتنی است، تجلیل از هنرمندان و تلاشگران ثبت ملی موسیقی کتولی و اجرای زنده موسیقی کتولی به همت گروه موسیقی آوای کتول، از دیگر برنامه های این آیین بود.

 

کد خبر 1107296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha