لزوم بهره مندی از ظرفیت شیعه و سنی برای نابودی افراطی گری

امام جمعه اهل تسنن شهر ارومیه گفت: حاکمان اسلامی اگر از ظرفیت شیعه و سنی به خوبی استفاده کنند قطعاً افراطی گری از بین خواهد رفت و مردم به حاکمان دینی خود اعتقاد پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ماموستا مامد کلشی نژاد، امام جمعه اهل تسنن شهر ارومیه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان برای ایجاد اختلاف افکنی در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی گفت: دشمنان در کشورهای اسلامی به دنبال اختلاف افکنی از هر روش و ابزاری  هستند یکی از از این ابزارها تهاجم گسترده فرهنگی است دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی سعی بر تضعیف ایمان ها باورها و اعتقادات افراد جامعه دارند این امر موجب می شود که جوانان یک جامعه نسبت به تهاجمات فرهنگی تاثیر گرفته و دین گریز شود اما همیشه بارقه های امید در میان جوانان همه را شگفت زده کرده است.

 

 وی با اشاره ترویج فرهنگ غربی در میان جوانان برای تضعیف روحیه ایمانی آنها، تصریح کرد: یکی از کارهای دشمنان ارائه معیارهای فرهنگ غربی است تا جوانان را به انحراف و انحطاط بکشاند اشاعه فساد سبب شده جوانان دینی و حتی غیر مذهبی نیز به شبهه افتاده و اختلافات زیادی به وجود آید در این میان افراد ضعیف الایمان به ابزاری برای ترویج افراطی‌گری در میان شیعه و سنی  تبدیل شده اند دشمنان با بازگشایی کانال‌های مختلف، شیعه و سنی را به جان هم انداخته است.

 امام جمعه اهل تسنن شهر ارومیه  عنوان کرد: اختلاف افکنی ها موجب شد با پرچم لا اله الا الله به نوامیس مردم رحم   و از هر جنایتی دریغ نکردند. اگر مراقب نباشیم حتی ممکن است با پرچم "لا لثارات الحسین(ع)" شاهد افراطی گری  باشیم.

 

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان آگاه سازی جوانان از طریق عالمان دینی است امروز دشمن در کانال های مختلف این موضوع را فهمیده و دست به تخریب چهره ی علمای دینی می کند.تا فاصله ای میان جامعه و روحانیت ایجاد شود این ها به خاطر تحکیم موقعیت خود واقعیت‌ها را تبیین نمی‌کنند جالب است بدانید که این کانال های ماهواره ای در بین اهل تشیع نیز ایجاد شده و خود این ها بیشتر این توهین ها را به مراجع تقلید شیعه می کند تا  اعتبار و منزلت مراجع در بین جامعه کمرنگ شود.

امام جمعه اهل تسنن شهر ارومیه تصریح کرد:  یکی مهم ترین مسائلی که از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است نابودی وحدت درمیان مسلمانان جامعه است؛ حاکمان اسلامی اگر از ظرفیت شیعه و سنی به خوبی استفاده کنند قطعاً افراطی گری از بین خواهد رفت و مردم  به حاکمان دینی خود اعتقاد پیدا می کنند. امروز باید علمای دین بیش از پیش احساس مسئولیت کنند و اهداف دشمنان را برای جوانان و آحاد مردم جامعه تبیین کرده تا اختلافات و تفرقه افکنی ها به حداقل برسد.

 

کد خبر 1107302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha