قرآن شیعه و سنی ندارد/حیات حاکمان مسلمان، در حمایت از استعمار است

رئیس موسسه تقریبی و مطالعاتی اسلام آباد پاکستان گفت: در هیچ جای جهان کسی وجود ندارد که استعمار را دوست داشته باشد اما حاکمان مسلمان حیات خود را در حمایت از استعمار می‌بینند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام امین شهیدی، رئیس موسسه تقریبی و مطالعاتی اسلام آباد پاکستان در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره آیات قرآن کریم در مورد اتحاد مسلمانان گفت: یکی از بزرگترین معجزات قرآن کریم این است که مسلمانان را یک امت واحد می داند.

 

 وی افزود: خداوند متعال در آیات قرآن کریم به صراحت بیان می کند تمام مسلمانان یک امت واحد هستند و تا وقتی حاکمان اسلامی به این ایدئولوژی عمل نکنند دشمنان در بین مسلمانان تفرقه و جدایی می اندازند و بر آنها مسلط شده و مانند برده آنها را کار می گیرد.

 حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد:  قرآن هیچ مسلمانی را شیعه ، سنی و یا به نام فرق دیگر خطاب نکرده بلکه همه کسانی که شهادتین گفته اند را مسلمان می‌داند و آنها را در قالب یک امت واحده نام گذاری می کند. امروز تمام چالش های امت اسلامی این است که حاکمان مسلمانان منافع خود را در درگیری مردم می بینند از  طرفی نیز دشمنان اسلام همچون انگلیس، رژیم‌صهیونیستی و آمریکای جنایتکار مسلمانان را بر اساس اختلافات جغرافیایی و یا اختلافات عقایدی درگیر می کنند.

 

وی عنوان کرد:  مثال این ادعا نیز وضعیت امروز کشور افغانستان، یمن و لبنان است و یا آن که رژیم غاصب صهیونیستی با خلع سلاح کردن فلسطینی ها قصد تسلط بر آنها را دارند و حاکمان مسلمان نیز از آرمان‌های فلسطین دور شده و به اسرائیل نزدیک می شود.

 

حجت الاسلام شهیدی افزود:  همانطور که در طی سالیان اخیر شاهد بودیم کشور عراق و سوریه به اسم اسلام و به دست برخی مسلمانان نماها نابود شد بر همین اساس اگر جوامع و حاکمان اسلامی به توصیه‌ها و سفارشات قرآن کریم  بر نگردند کمک به مسلمانان نخواهند کرد.

وی تصریح کرد:  قرآن کریم برای تکامل اقتدار اسلامی و جلوگیری از رواج ظلم ستم توصیه می‌کند تا جامعه توحیدی، عادلانه و منصفانه تشکیل شود پس باید تمام نخبگان و حاکمان اسلامی توجه خود را به برهان های روشن قرآن کریم معطوف کرده و برای نابودی و از بین رفتن اختلافات قومی و مذهبی در بین جوامع اسلامی تلاش کنند.

 

 حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد:  قرآن کریم توصیه می کند تا در میان خود اختلاف و جنگ نکنید چرا که این امر موجب سستی امت اسلامی شده و دشمنان بر شما غلبه خواهند کرد. امروز یک میلیارد مسلمان در جهان زندگی می کنند که اگر بخواهند سر و سامان بگیرند و یک سیاست‌گذاری واحد داشته باشند؛ مهمترین مانع آن اختلافات میان آنهاست. آمریکا، اروپا و حاکمان مسلمان نمی‌خواهند این اتحاد شکل بگیرد این در حالی است که مردم مسلمان از استعمار جهانی تنفر دارند و در هیچ جای جهان کسی وجود ندارد که استعمار  را دوست داشته باشد اما  حاکمان مسلمان حیات خود را در حمایت از استعمار می‌بینند.

 

کد خبر 1107304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha