یکی از نیازهای جامعه امروز انس با قرآن کریم است

حجت الاسلام ارزانی انس با قرآن را یکی از مهمترین موارد قابل توجه در زندگی امروزی دانسته و گفت: یکی از اولویت ها و رویکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید ترویج قرآن در فضای مجازی و حقیقی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» شامگاه پنج شنبه (29 مهر) در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: در روایت است که "فضیلت قرآن به سایر کلام‌ها مانند نسبت خدا به خلایق است" ولی در عصر حاضر و در فضای مجازی کلام یک اندیشمند و یا نویسنده میلیون‌ها بار بازنشر می‌شود در حالی که کلام وحی آنچنان که باید منتقل نمی‌شود. 

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور انس با قرآن را یکی از مهمترین موارد قابل توجه در زندگی امروزی دانسته و افزود: یکی از اولویت ها و رویکردهای کانون‌های فرهنگی مساجد باید ترویج قرآن در فضای مجازی و حقیقی باشد. 

 

حجت الاسلام ارزانی بیان کرد: اینکه شما متسابقین در مسیر قرآن قرار گرفته اید نعمت بزرگی است و زکات آن این است که این نور را با دیگران تقسیم کرده و اول از همه شرایط تلمذ خانواده خود را از این کلام نورانی فراهم کنند. 

 

وی با بیان اینکه قرآن راهنماست گفت: در حالی که ظلمت و تاریکی جهان امروزی را فرا گرفته است و بشر سرگردان قرن حاضر نمی داند با کدام سمت و کدام دین و کدام سبک زندگی برود، قرآن می‌تواند نشان‌دهنده راه بشریت باشد.

 

رئیس ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر انس جامعه با قرآن؛ بیان کرد: قرآن واکسینه شدن در مقابل خطرها و ظلمت است و راه را به ما نشان می دهد و بهترین شفا و نور مبین قرآن است و انس با قرآن این گونه است که اگر کسی قصد فهم دارد یک آیه او را کفایت می کند.

 

وی افزود: اکنون وقتی می گوییم بیش از 12 هزار نفر در مسابقه مدهامتان شرکت کرده اند برخی می گویند خیلی زیاد است اما این گونه نیست، وقتی مسابقه قرآنی در کشور برپا می شود باید میلیون ها نفر شرکت کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به شکایت پیامبر (ص) در خلوت مبنی بر مهجور ماندن قرآن در بین مردم؛ گفت: متاسفانه اکنون قرآن در بین ما مهجور مانده و کنار گذاشته شده است و مردم در قوائد زندگی از آن استفاده نمی کنند.

 

حجت الاسلام ارزانی یکی از نیازهای جامعه امروز را انس با قرآن کریم دانست و افزود: متاسفانه اکنون جامعه بشری فاصله زیادی نسبت به این مسئله دارد.

 

کد خبر 1107305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha