ضرورت مهارت آموزی به دانشجویان جهت افزایش ضریب اشتغال

محسنی بندپی با اشاره به ضرورت مهارت آموزی به دانشجویان جهت افزایش ضریب اشتغال، گفت: متاسفانه تحصیلکرده ها بامشکل شغل مواجه اند اگر با استانداردها مطابق با نیاز جامعه پیش رفته و الگوی مهارت‌پروری دانشگاه فنی و حرفه ای را دنبال کنیم نتیجه می‌ گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدعلی محسنی بندپی» امروز(۲۹مهر) در مراسم افتتاح آموزشکده فنی و حرفه‌ای نوشهر اظهار کرد: موفقیت در مسیر اعتلا و توسعه کشور از طریق نیروی انسانی تنها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور امکانپذیر است، افتتاح این پروژه نیز گام مهمی در این مسیر است.

 

 

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت افزود: این روزها به واسطه تغییر دولت تغییر مدیران امری طبیعی است قطار دولت سیزدهم لوکوموتیوران‌های جدیدی خواهد داشت، اگر چه فرصت باقی‌است اما انتظار ما این بود که تغییر رکن دوم آموزش و پرورش زودتر صورت بگیرد.

 

 

محسنی بندپی یادآور شد: توسعه با تغییر افراد نه بلکه با تغییر رویکرد حاصل می‌شود، از این رو نگاه‌ها باید عوض شود، خرسندیم که امروز شاهد افتتاح مرکزی هستیم که با توجه به نگاه تعلیم و تربیت پس از ۱۳ سال به سرانجام رسید.

 

 

وی همچنین اضافه کرد: شاید یکی از علت‌های اینکه در آموزش کشور دچار مشکل هستیم و حتی فارغ التحصیلان دکترای ما قادر به پیدا کردن شغل نیستند این باشد که اولویت مدرک پروری است و نه مهارت‌پروری!

 

 

عضو هیات برد فیزیوتراپی کشور گفت: در وزارت کشور ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی داریم که باید به سمت توسعه حرکت کنیم  ما نیاز به فضای فیزیکی و نیروی تحصیلکرده با سواد هستیم، اگر با استانداردها مطابق با نیاز جامعه پیش رفته و الگوی مهارت‌پروری دانشگاه فنی و حرفه ای را دنبال کنیم به نتیجه می‌رسیم.

 

 

وی اذعان کرد: حتما باید همه ارکان این نظام همجون ارگان‌های یک پیکر با هم همکاری کنند در کنار اینکه باور کنیم در تربیت نیروهای انسانی به خودکفایی رسیدیم می‌توانیم نگاه‌ها را از سنتی به سمت علمی شدن هدایت کنیم.

 

 

محسنی بندپی یادآور شد: درآمد نفت شاید برای ما فقط پول داشته باشد اما درآمد توریسم به دلیل انتقال فرهنگمان با دنیای خارج درآمد معنوی زیادی خواهد داشت‌، از این جهت باید بگوییم که تلاش‌ها در راستای تصمیمات درست نتیجه خواهد داد، ما همچنان به تصمیمات درست دانشگاهیان نیازمندیم و چناچه موانعی بر سر راهشان وجود داشته باشد حل خواهیم کرد.

کد خبر 1107308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha