بلند شدن  نواي دلنشين وحدت و همدلي ايرانيان از همه اقوام و مذاهب اسلامي

نواي دلنشين وحدت و همدلي ايرانيان از همه اقوام و مذاهب اسلامي بلند خواهد شد تا بارديگر « وحدت کلمه» اي را که رهبر کبير انقلاب، امت اسلامي را به آن دعوت کرد و مقام معظم رهبري نيز همواره برآن تاکيد داشته اند به تصویر بکشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

 

فاصله زمانی میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اسلام(بنابر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول(بنابر روایات شیعه) با فرمان امام خمینی(ره) ‌به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است و در سراسر ایران اسلامی هرساله جشن ها و برنامه های متنوعی با حضور هموطنان برگزار می شود.

 

پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) نیز بارها بر مساله حفظ وحدت و حفظ روحیه برادری، تاکید فراوان داشته‌اند.

 

از گذشته دور تا کنون برگزاری برنامه های مولودی خوانی همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و میلاد حضرت محمد (ص) در تمامی مناطق کشور سابقه داشته و هر سال این مراسم با شور و شکوه خاصی در تمامی نقاط ولایت و سایر مناطق اهل سنت نشين کشور با شور و اشتیاق خاصی برگزار می شود.


این مراسم به شکلی است که اشعاری با نثر زیبا در وصف حضرت محمد (ص)همراه با نوای دف و طبل خوانده مي شود و جمع حاضر نیز بعضی از مصراع ها را تکرار مي کنند.

 

*هفته وحدت نمادی از پیام صلح و دوستی برای مسلمانان جهان است

 

بهرام فاضلی زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هفته وحدت نمادی از پیام صلح و دوستی برای مسلمانان جهان و فرصتی بسیار مغتنم برای بهره‌گیری از سیره متعالی پیامبر حضرت محمد مصطفی(ص) در راستای همبستگی مسلمانان جهان در برابر دشمنان اسلام است.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود:از مهم‌ترین آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) لزوم یکپارچگی و وحدت کلمه میان مسلمانان است که توجه به آن موجب شکوفایی و سرافرازی مسلمانان و جهان اسلام خواهد شد. 

 

وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم همه افراد را به وحدت و یگانگی و انسجام دعوت کرده و از اختلاف و تفرقه بر حذر داشته است و می فرماید: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُو ؛ و همگی به ریسمان خدا قرآن، اسلام، و هر گونه وسیله وحدتچنگ بزنید و پراکنده نشوید.»

 

*وحدت باعث ایجاد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان می شود

 

عزت اله شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:. روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به فرموده حضرت امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است تا اتحاد و همبستگی میان شیعه و سنی ناگسستنی شود.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب افزود: هرساله برنامه های جشن و مولودی خوانی در سطح شهرستان با حضور اقشار مختلف برگزار می شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا وو درراستای حفظ سلامت مردم امسال برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای های باز برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشن عمومی بمناسبت هفته وحدت با کمک سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ارگان ها ،برپایی شعر خوانی و کتابخوانی ،اجرای گروه هنری(شعرخوانی، دف نوازی اهل تسنن و تشیع بصورت مشترک) و سخنرانی سخنران اهل سنت و تشیع  از مهمترین برنامه های این هفته در شهرستان است.

 

*برگزاری نمایشگاه ورک شاپ و نمایشگاه هنری تجسمی در کنگاور
 

درادامه غلامرضا ملکیان گفت: بمناسبت هفته وحدت نمایشگاه هنرهای تجسمی با  آثار ۱۵ هنرمند افتتاح به نمایش عموم گذاشته شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل گالری فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار و در کنارآن یک کارگاه یک روزه ورک شاپ با حضور یکی از  اساتید بزرگ هنرهای تجسمی ،استاد درخشان که ۳۰ نفر از هنرجویان وی نیز در این ورک شاپ حضور داشتند برگزار شد.

 

وی خاطر نشان کرد:در پایان از برگزیدگان ورک شاپ که با موضوع تصاویری از زندگی و ساده زیستی پیامبر اکرم (ص) بود ، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

ملکیان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های جشن بصورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان برگزار و در حال برگزاری است.

 

 

کد خبر 1107333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha