شاخصه گفتمان امام راحل و رهبری اعتماد به توان داخلی است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: شاخصه های گفتمان‌ امام(ره) و رهبری(مدظله العالی) حمایت از مظلومان عالم‌‌، اعتماد به توان داخلی و اعتقاد به تعهد در کنار تخصص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳۰ مهرماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یاد نعمت های‌ خداوند موجب شکرگزاری، یاد الطاف الهی موجب محبت، یاد عظمت خداوند موجب خشیت و یاد علم موجب حیا و عفت می شود.


امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: یکی از برکات و ثمرات تقوا این است که در فتنه ها انسان های باتقوا به مدد الهی از فتنه ها سالم عبور می کنند.


وی ابراز کرد: احساس گناه و معصیت ، نارضایتی از وضعیت زندگی خود ، احساس بیهودگی و پوچی ، نا امیدی و یاس از عوامل اضطراب و نگرانی هستند.


حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: ایمان به پروردگار ، حسن ظن نسبت به خداوند ، ذکر و یاد خداوند ، توکل بر خدا ، صبر و توبه و توسل به اهل بیت(ع) از مهمترین ارکان و عوامل آرامش  است.


خطیب جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: ایمان به خدا همراه با شناخت قلبی و اقرار زبانی است و در اعضا و جوارح نمود دارد.


وی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع)، عنوان کرد: در زمان پیامبر (ص) مهمترین شاخصه گفتمان نبوی دین محوری ،  خالقیت و شارعیت خداوند بود.


حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: مقابل گفتمان پیامبر (ص) گفتمان سکولار قریش و بنی امیه قرار داشت که در مقابل دین خدا موضع گرفته و مقابله کردند.


امام جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: شاخصه های گفتمان‌ امام(ره) و رهبری(مدظله العالی) حمایت از مظلومان عالم‌‌، اعتماد به توان داخلی و اعتقاد به تعهد در کنار تخصص است.


وی در خاتمه با اشاره به محکومیت رئیس سابق بانک مرکزی، گفت مبارزه با فساد عزم ملی می خواهد باید با هر فردی از هر قشری و در هر جایگاهی که مرتکب فساد شد، مبارزه کرد.
 

کد خبر 1107385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha