انتظار فرج بزرگترین عبادت است/لزوم الگوگیری از اخلاق حسنه پیامبر اسلام(ص)در عصر حاضر

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه تحمل سختی‌های ایام انتظار انسان‌ساز است، گفت: انتظار از دیدگاه شیعه و اهل بیت‌(ع) یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»امروز(۳۰مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران بیان کرد: توفیق عمل صالح در سایه تقوا بهترین نوع آزادی است، اینکه اسیر نفس نباشیم مهم است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: خدای متعال می‌فرماید هر کسی که از مقام و جایگاه خدا بترسد و در کنارش امیدوار باشد، تا جایی که خودش را از هوای نفس نهی کند، در این صورت بهشت در انتظار این فرد است، پس اگر همه باتقوا باشند دنیا و آخرت تبدیل به بهشت می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به پنج نکته در رابطه با ذکر (و عجل فرجهم) که پس از پایان صلوات می‌آید، گفت: اول فرج یعنی گشایش اینکه انسان از رنج، اندوه و گرفتاری آزاد شود، نکته دوم اینکه تعجیل در ظهور امام زمان (ع) صورت بگیرد، امامان و اهل بیت (ع) را از غم و اندوه رهایی ببخشد و یا اینکه همه ما را از اندوه خلاص کند.

 

خطیب جمعه ساری ادامه داد: غم و اندوه امام زمان (عج) این است که دین خدا روی زمین بماند، اینکه دین و دنیای مردم خراب شود و استکبار و ظلم دنیا را فرا گرفته برای امام زمان (عج) بسیار ناراحت‌کننده است، اولین منتظر خود امام زمان (عج) است، ایشان بزرگترین اندوه را با خود دارد، پس ما برای ظهورشان دعا میکنیم.

 

این مسئول گفت: از آن طرف غم بشریت فقط مخصوص امام زمان (عج) نیست همه امامان و پیامبران ما غم مردمی را دارند که حقوقشان توسط یک عده ظالم به تباهی کشیده شد، پس با ظهور حضرت هم بشریت به ساحل نجات می‌رسد هم خود امام زمان (عج) و هم همه امامان از غصه نجات پیدا می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: ما بشریت شدیدا دچار غم و اندوه، گرفتاری و مصیبت هستیم، از آغاز تا به امروز ظلم و ناحقی وجود داشت، روز ظهور روز فرج بشریت هم خواهد بود، بنابراین ما پس از ذکر صلوات از خداوند می‌خواهیم فرج همه امامان و ما نزدیک شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه درخواست برای فرج از یک اصل کلی که در قرآن آمده و سنت خدای بزرگ است برخاسته، اعلام کرد: آن سنت هم در آیه ۸۷ سوره یوسف در قرآن بیان شده، که مایوس نشدن از رحمت خدا است، کافران از رحمت مایوس هستند، پس این یک اصل است، فرج بخشی از رحمت خدا است، اگر در زندگی گرفتاری پیش آمده ما از خدا می‌خواهیم فرجی برساند تا گرفتاری‌ها را از بین ببرد.

 

خطیب جمعه با اشاره به فضیلت انتظار فرج، تصریح کرد: در قرآن آمده برترین عبادت امت انتظار فرج است، در زندگی اگر مشکلاتی به‌وجود آمد بدانیم فرج و رحمت خدا نزدیک است و به فریادمان خواهد رسید، فرج کلی هم با آمدن امام زمان (عج) صورت گرفته و در پی آن دنیا از دشت یک عده مستکبر ظالم نجات پیدا می‌کند.

 

این مسئول با بیان نکته پنجم، اذعان کرد: انتظار فرج یعنی ایمان به یک آینده روشن و راضی نشدن به شرایط فعلی و تغییر آن، که یقین داریم عاقبت بشریت پایان نیک است، خداوند وعده داده که بندگان شایسته بر زمین مستقر شده و مستضعفان حاکم می‌شوند، پس با این نگاه نباید به حال راضی باشیم، تا آینده‌ای روشن تحقق پیدا کند.

 

وی در خطبه دوم کنترل خویشتن را معنای واقعی عمل به تقوا دانست و افزود: کنترل خشم و غصب کار راحتی نیست، و تجربه نشان داده که عدم کنترل بر خویشتن کار دست خیلی‌ها داده! اما کنترل برای فرد باتقوا کار سختی نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در آغاز ورود به مدینه اقدامات مهمی همچون بنا نهادن اولین مسجد «مسجد قبا که دو رکعت اقامه نماز در آنجا ثواب یک حج عمره را دارد» و   برگزاری اولین نماز جمعه را انجام داد.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره مناسبت های پیش رو، اعلام کرد: سالروز میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در هفته آینده در پیش است که واسطه شکل‌گیری هویت معنوی ما بودند از این رو روز به‌عنوان اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده چون ایشان اسوه اخلاف حسنه و الگوی اخلاق زیبای انسانی بودند.

 

این مسئول همچنین گفت: سالروز شهادت مرموزانه سید مصطفی خمینی(ره) در پیش است، مهم است گرامیداشته شود، ورزشکاران ما همواره افتخارآفرین بودند، باید بستر ورزش را که یکی از بهترین فرصت‌ها است از آسیب‌های گوناگون اجتماعی حفظ شود،دولت چندان امکانات خاصی اختصاص نمی‌دهد خیرین میتوانند ثلث خودشان را در مباحث ورزشی سرمایه‌گذاری کنند، روز آمار و برنامه‌ریزی در پیش است که در همه تصمیمات حرف اول را می‌زند باید جدی بگیریم.

 

وی اعلام کرد: ممنوعیت ورود لوازم خانگی ایران از طرف کره که در زمین شیطنت آمریکا بازی می‌کند ۷ میلیارد تومان به ما بدهکار است می‌خواهد با صادرات لوازم خانگی به ایران زرنگی کند پس این ممنوعیت تصمیم به‌جایی بود به شرط اینکه تولیدکنندگان ما از این فرصت سوءاستفاده نکنند، اینکه قیمت را افزایش ندهند و هم اینکه کیفیت را کم نکنند، جانب تعادل را باید رعایت کنند و بر مقوله استاندارد استوار باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: محکومیت اخلال‌گران اقتصادی همچون عراقچی خوب است ولی به نظرم اینها سطح پایین است کسانی که ۶۰ تن طلا را بی رویه وارد بازار کرده و خزانه را خالی بازار را خالی کردند بدون هیچ حساب و کتابی! یقه آن‌ها را باید گرفت و پای محکمه کشاند یعنی همان مجرمان اصلی!

 

خطیب جمعه ساری اذعان کرد: دستگاه‌های نظارتی مملکت ما ناکارآمد است حراست، بازرسی و اطلاعات داریم ولی شتر با بار هم رد می‌شود پس این‌ها کجا هستند؟ این دستگاه‌ها خودشان نیاز به دستکاری و اصلاحات دارند، اینجا ممکن است فسادها، رودربایستی‌ها و ساخت و سازهای نابه جا وجود داشته باشد که همه را متهم نمی‌کنیم.

 

این مسئول عنوان کرد: از سه سال پیش تاکنون تصمیم بر این شده که ساری ما ۲۰۲۲ یک سال دیگر پایتخت گردشگری ۱۰ کشور عضو سازمان اکو باشد، که ۸۵۰ میلیارد دلار گردش مالی و ۵۰۰ میلیون جمعیت دارند، اگر ساری تا آن زمان آماده نشود، برای مازندران آبروریزی است.

 

وی در پایان گفت: سالروز فریاد اعتراض حضرت امام راحل در رابطه با کاپیتولاسیون این استعمار قضایی آمریکا در پیش است، این‌ها همه جور مکر و کلاهبرداری را بلد بوده و هستند، وظیفه ما است که با صدای بلند به این استکبار همیشگی «مرگ بر آمریکا» بگوییم.

کد خبر 1107406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha