سهم آب کهگیلویه و بویراحمد  بیشتر از فارس است

امام جمعه یاسوج به مباحث پیرامون سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا هم قرار بود سد تنگ سرخ مشترک بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس باشد، اما درصد استفاده ما از استان فارس و شهر شیراز بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (30 مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، دوی از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در آیه 15 به بعد سوره «مزمل» می فرماید «کسانی در این دنیا ضرر می کند و زندگی، حیات و وجود برای آنها منفعتی ندارد».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند انسان را آفریده که از زندگی بهره کافی را در دنیا و آخرت ببرد و مهم حیات ابدی و آخرت است.

 

وی با بیان اینکه اساس زندگی انسان بعد از حیان دنیوی است، ادامه داد: قرآن می فرماید «عده ای در این دنیا ضرر می کنند و ضرر آنها آشکار است که خود و سرمایه اصلی وجودی را می بازند».

 

آیت الله حسینی افزود: افرادی که به دستورات خداوند توجهی نداشته، حلال و حرام نمی کنند و خداوند و انبیاء الهی را نمی شناسند، به کتاب الهی ایمان ندارند و نماز نمی خوانند، روزه نمی گیرند و حجاب ندارند، چنین افرادی سخت ضرر خواهند کرد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نتیجه بی دینی، بی تقوایی، بی حیایی، بی نمازی و بی حجابی جهنم است که بالا، زیر بدن و همه نقطه بدن انسان خطاکار و گناهکار را آتش جهنم فرا می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل افرادی هستند که زندگی خوبی دارند و به دستورات خداوند عمل کرده و ایمان به خداوند، انبیاء الهی و پیامبر گرامی اسلام (ص) دارند و از تفکر، مدیریت، فرهنگ و باورهای طاغوتی دوری می کنند.

 

آیت الله حسینی در توضیح طاغوت گفت: طاغوت قلم، زبان، حاکم و مدیریتی است که انسان ها را از ارزش های دینی و الهی جدا می کند و به سوی گناه، فساد، ابتذال و فحشا می کشاند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسان هایی که از تفکر و فرهنگ طاغوتی دوری کرده و راه درست، اصولی، عبادت، معنویت، نیکوکاری و خدمت به مردم را انتخاب می کنند، بهشتی هستند.

 

وی با بیان اینکه این افراد هدایت شدگان خداوند و اهل عقل و خرد هستند، اظهار کرد: کسانی که راه معنویت، خداپرستی، عبادت و خدا دوستی را طی می کنند، عاقل و هدایت شده و اهل تقوا در بهشت بوده و بهترین نعمت های خداوند در اختیار آنها است و در این چند صباح دنیوی نیز که عبادت خداوند را خالصانه انجام می دهند، خداوند بهشت را به عنوان پاداش در اختیار آنها قرار می دهد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته نیز با دعوت به تقوای الهی و ترک محرمات، به مناسبت‌های مختلف از جمله ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و ولادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و با تبریک این ایام خجسته، اظهار کرد: دلسوزتر از پیامبران برای مردم نداریم، حتی پدر و مادر انسان نیز چنین برای انسان دل نمی‌سوزانند؛ گاهی دلسوزی عاطفی یا از سر نادانی است، اما دلسوزی پیامبر (ص) کاملاً از روی دانایی است.

 

امام جمعه یاسوج گفت: علم پیامبران لدنی بوده و مستقیماً از خدا علم می‌گیرند و بالاتر از آنها کسی درجه علمی ندارد، تمام عقول بشر را جمع کنید از نخبگان و فیلسوفان بشری در مقابل عقل و علم انبیا و اولیا الهی مانند شمعی در مقابل خورشید هستند.

 

وی  در ادامه به یکی از مناسبت‌ های دیگر یعنی اعتراض امام (ره) به لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و ادامه داد: این قانون ننگین مصونیت به مستشاران خارجی می‌ داد که از دوره قاجار بر این کشور تحمیل شد، در دوره‌ای برداشته و هنگامی که آمریکا در ایران قدرت گرفت، در دوره محمدرضا پهلوی دوباره این قانون مصوب شد که اگر مستشاران آنها خطایی می‌کردند مصونیت داشتند که امام این قانون را فریاد زد.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه ایران کشوری نیست که شایسته این همه تحقیر و شکست باشد، افزود: ایرانی که دارای پیشینه تمدنی و فرهنگ غنی اسلامی بوده و انسان های بزرگی چون ابوعلی سینا، شیخ بهایی، علامه مجلسی، امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری را داشته شایسته این تحقیر نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:: امروز به برکت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی خورشید مجد و عظمت این ملت در حال طلوع بوده و باید قدردان و شاکر آن باشیم، در همین چند سال به برکت ولایت فقیه کشور از مجد و عظمتی برخوردار شده و دشمنان خود را شکست داده است.

 

امام جمعه یاسوج به مباحث پیرامون سد تنگ سرخ و حرف‌ هایی که این روزها درباره آن زده می‌شود اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا هم قرار بود سد تنگ سرخ مشترک بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس باشد، اما درصد استفاده ما از استان فارس و شهر شیراز بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه قرار شد این سد آب شرب شهر یاسوج و بخش ‌های صنعتی و کشاورزی را تامین کند و یک قسمت هم باید رهاسازی شده که مشکلی برای پایین دست‌ ها و همچنین محیط زیست ایجاد نشود، گفت: این قرار و مدارها از همان ابتدا بوده اما برخی ‌ها اکنون سر و صدا می کنند، در حالی که مطالعات آن از قبل صورت گرفته، مجوزها سال ‌ها پیش صادر شده و کار زیادی انجام گرفته و کار باید ادامه پیدا کند.

 

آیت الله حسینی در ادامه به مشکلات مربوط به طرح ‌ها و پروژه‌ های عمرانی و اینکه تعداد بسیار زیادی از این پروژه‌ های نیمه‌ تمام در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد مانده اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور برای تحقق جهاد سازندگی وعده داده و باید اتفاق بیفتد، زیرا بسیاری از پروژه ها با روحیه جهادی در قالب جهاد سازندگی که در اول انقلاب بود محقق می ‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از مشکلات مربوط به رکود پروژه‌ های عمرانی و مطالبات عجیب و غریبی که بر جای مانده اشاره کرد و گفت: فردی تعریف می‌کرد که پیمانکاری ۲۰۰ میلیون تومان طلب داشته اما با عدم پرداخت آن، اکنون به ۱۴ میلیارد تومان مطالبه رسیده که رقمی عجیب و غریب است، طرح ها با چنین رویکرد و عملکردی هرگز به نتیجه نمی‌رسند.

 

وی با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد و در کشور بسیاری از پروژه ها زمین گیر شده و معلوم نیست پول‌ ها کجا می‌روند که پروژه‌ ها زمین‌ گیر می‌شوند و به نتیجه نمی‌رسند، اظهار کرد: با راه اندازی جهاد سازندگی بسیاری از این مشکلات در کشور و استان رفع خواهد شد. 

کد خبر 1107433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha