کشتار مسلمانان قندوز شیطنت کشورهای استکباری است

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: جمهوری اسلامی ایران با شیطنت های سازمان یافته نظیر کشتار شیعیان بی دفاع قندوز در کشور افغانستان ماهیت درندگی و خوی استکباری خود را به نمایش بگذارد، با آن برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳۰ مهرماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن عرض تبریک ولادت پیامبر (ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، گفت: در کلام رئیس فقه جعفری پنج صفت وفاداری، تعهد در مقابل خداوند، تدبیر در امور، حسن خلق، اخلاق، آزادی و آزادگی است که بیانگر کمالات انسانی می باشد.
 

امام جمعه کهنوج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: معظم له در این دیدار فرمودند؛ رفع تحریم دست دشمن است اما خنثی سازی تحریم ها دست ما است.


وی با یاد آوری ماه های آغازین فعالیت دولت، اظهار کرد: لازم است که دولتمردان هم این فرمایش مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند.


حجت الاسلام نجنو با اشاره به تجاربی که از دولت قبل در رابطه با اعتماد به غرب به دست آمد، اظهار کرد: موضوع خنثی سازی تحریم ها با نگاه به غرب شکل نمی گیرد و نباید به دشمن اعتماد کرد.


خطیب جمعه کهنوج با اشاره به دستور رئیس جمهوری به معاون اول خود، عدم توجه و اعتماد به دشمن، اعتماد و اتکاء به ظرفیت های داخلی، وحدت و انسجام بین دستگاه های اجرایی را گوشزد کرده و گفت: ️طبق گفتار رئیس جمهوری اولین مسئله بعد از مهار کرونا توجه به معیشت مردم است که باید طبق یک نقشه راه بر اساس کاهش وابستگی به نفت، تقویت سایر مدلهای اقتصادی، توجه به کشاورزی و صنعت و معادن مد نظر قرار گیرد.


وی ابراز کرد: الحمدالله شهرستان های جنوبی ظرفیت خوبی در خصوص معادن و کشاورزی دارند که لازم است با فعال کردن معادن و جلوگیری از خام فروشی و خرید تضمینی محصولات کشاورزان زمینه، اشتغال و بهبود معیشت مردم در دستور کار قرار گیرد.


حجت الاسلام نجنو با اشاره به دستگیری و صدور حکم رئیس کل بانک مرکزی دولت قبل، خاطر نشان کرد: با انتصاب حجت الاسلام اژه ای بر مسند قوه قضائیه و روند برخورد با عاملان بر هم زننده اقتصاد که معیشت مردم را گروگان گرفته بودند، نتیجه می گیریم که اساس کار قوه قضائیه همان استمرار شیوه مدیریت حجت الاسلام رئیسی است و این برخوردهای قاطعانه باید عبرتی برای برهم زنندگان آرامش، اقتصاد و معیشت مردم باشد.


 امام جمعه کهنوج به سفر های راهبردی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح به روسیه، پاکستان، لبنان و سوریه، اشاره کرد و افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدانند هرگونه تحرکی به قصد طمع ورزی به کشور ما بی جواب نخواهد ماند و هرگونه توطئه ای در نطفه خفه می شود.


وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قصد جنگ و حمله به هیچ کشوری ندارد و به دنبال امنیت و آرامش در منطقه است اما هر کشوری که بخواهد با شیطنت های سازمان یافته نظیر کشتار شیعیان بی دفاع قندوز در کشور افغانستان ماهیت درندگی و خوی استکباری خود را به نمایش بگذارد، با آن برخورد می کند.


حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: در آستانه ولادت پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت، دشمنان اسلام بدانند شیعه و سنی در کنار یکدیگر با قبله، کتاب و پیامبر واحد توطئه دولت های استکباری را خنثی می کنند.


خطیب جمعه کهنوج در خاتمه با اشاره به مناسبت های پیش رو، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و قدردانی از کلیه کسانی که برای سلامت مردم زحمت می کشند، خواستار رفع بار مالی خانواده ها در مشکلات درمانی آنها شد.

کد خبر 1107443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha