نماز جمعه، قلب فرهنگی هر شهر و مروج سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام رحیمی گفت: نماز جمعه یک رسانه بزرگ است، که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی است که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر در خطبه نماز جمعه شهر ابهر به 16 ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه در اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: این نماز اولین نماز جمعه‏‌اى بود که رسول خدا(ص) در اسلام و پس از واقعه مهم و تاریخى هجرت ایشان از مکه به مدینه و روزهاى آغازین تشکیل حکومت اسلامى و مستحکم‏ شدن پایه‌‏هاى این دین و گسترش روزافزون آن بجا آورد.

 

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه بزرگ است، که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی است که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند، تصریح کرد: طبق فرمایش رهبری نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر و مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی و گره‌گشای نیازهای ذهنی مخاطبان به ویژه نسل جوان در زمینه‌های اعتقادی، علمی و سیاسی است.

 

وی در ادامه از انتصاب خود به امامت جمعه شهرستان ساوه در استان مرکزی خبر داد و افزود: در این چند روز آنقدر ابراز محبت و لطف نسبت به بنده داشتید که حقیقتا نمی‌دانم چگونه پاسخگوی مهر و حمایت‌های شما باشم.

 

رحیمی با بیان اینکه بنده خود را سربازی کوچک برای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و نظام مقدس جمهوری اسلامی و خادمی برای ملت سرافراز ایران و مردم رشید استان زنجان و شهرستان ابهر می دانم، ادامه داد: خدمتگزاری به شما مردم نجیب، شریف، ولایتمدار و وفادار را مدال افتخار برای خود دانسته و می‌دانم و هر کجا که باشم شما مردم مهربان را فراموش نخواهم کرد.

 

امام جمعه ابهر با بیان اینکه وحدت و همبستگی رمز توسعه و پیشرفت است، لذا از ابراز لطف و حمایت‌های همه مردم عزیز قدردانی می‌کنم، افزود: با وجود این اکیدا از همه اقشار، اصناف و گروههای مردمی به ویژه اصحاب رسانه می‌خواهم به خاطر حفظ انقلاب و نظام و پیشرفت شهر ضمن دفاع منطقی و با صلابت از منافع عمومی، کمک به مسئولان شهرستان را از نظر دور ندارند، چرا که این اتفاق به خواست خود من بوده است.

 

وی با بیان اینکه دلبستگی و وابستگی این حقیر به خط ولایت و انقلاب و حق محوری و صراط مستقیم بوده خواهد بود، تصریح کرد: البته هر کس یا هر جریانی که اصل نظام، قانون اساسی، اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را قبول داشته باشد و بدان ملتزم باشد را خودی و یک انقلابی  می‌دانم.

 

رحیمی در پایان ضمن حلالیت طلبی و پوزش خواهی بابت قصورات احتمالی خود گفت: تا آخرین ساعاتی که در شهرستان ابهر باشم در خدمت شما خواهم بود و از هیچ کوششی دریغ نخواهم ورزید و امیدوارم این‌ سرباز کوچک را از دعای خیر خود محروم نسازید.

 

کد خبر 1107456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha