وحدت جز ضرورت ها و تاکیدات شرعی است/ پیرو جبهه کفر نیستیم

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: وحدت جز ضرورت های هر جامعه به ویژه مسلمین جهان و تاکیدات شرعی و دینی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید »یوسف طباطبایی نژاد« در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره هفته وحدت و ضرورت این مقوله مهم در جامعه اظهارداشت: وحدت بین گروه هایی که اشتراک های متعدد و دشمن مشترک دارند موضوعی عقلانی و واقعی است که باید نسبت به آن همت کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تاکیدات دینی بر موضوع وحدت افزود: وحدت جز ضرورت های هر جامعه به ویژه مسلمین جهان و تاکیدات شرعی و دینی جامعه اسلامی است.

 

وی ادامه داد: دین اسلام همواره بر موضوع وحدت مسلمانان تاکید داشته و نباید بین شیعه و سنی که مبانی مشترک زیادی دارند و دشمن واحد اختلاف و تفرقه وجود داشته باشد که دشمن از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: همه به محور اصلی وحدت یعنی دستورات حضرت حق و مسیر هدایت باید پایبند باشیم و بر اساس قرآن مسلمانان به ریسمان الهی چنگ زده و متفرق نشوند.

 

وی به وحدت آفرینی پیامبر و ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: آنان همواره بر این موضوع مهم تاکید کرده اند و در جمهوری اسلامی ایران نیز رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری نیز مردم و مسئولان را به حفظ این موضوع توصیه می کنند.

 

پیرو جبهه کفر نیستیم

 

آیت الله طباطبایی نژاد به سالروز ولادت امام صادق(ع) نیز اشاره کرد و گفت: علم و دانش آن حضرت برای بسیاری از مردم مورد توجه و تاکید بود و کمتر کسی به آن شک داشت.

 

وی اضافه کرد: آن امام نسبت به دنیا دلبستگی نداشت و پیروان مذهب شیعی نیز چنین رفتاری داشته اند که به قله های کمال و معرفت در دنیا و آخرت رسیده اند.

 

امام جمعه اصفهان همچنین به ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و کفر اشاره کرد و گفت: زیر بار ظلم و جبهه کفر نمی رویم و مشکلات را حتی تا سرحد مرگ تحمل می کنیم.

 

وی این موضوع را فرگرفته از عبرت های عاشورا بیان کرد و گفت: مرگ با عزت بنا به فرمایش امام حسین(ع) بهتر از زندگی با ذلت و زیرپرچم ظلم و کفر است.

کد خبر 1107476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha