کاهش شهرستان‌های نارنجی خراسان جنوبی/ موارد مبتلا به کرونا ۳۷ درصد افزایش یافت

شریف زاده از افزایش ۳۷ درصدی موارد سرپایی و ۶ درصدی موارد بستری مبتلا به کرونا در سطح خراسان جنوبی خبر داد.

«غلامرضا شریف‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: با توجه به رنگ‌بندی جدید که از امروز یکم آبان ماه اعمال می‌شود، سه شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی، ۷ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان خوسف هم در وضعیت آبی (کم‌خطر) است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی شهر‌های کشور، شهرستان قائنات از وضعیت نارنجی (پرخطر) به وضعیت زرد (متوسط) تغییر وضعیت داده است، گفت: بر این اساس هم اکنون شهرستان های قائنات، بشرویه، فردوس، سرایان، سربیشه، زیرکوه، درمیان در وضعیت خطر متوسط (زرد) هستند.

 

وی تصریح کرد: شهرستانهای بیرجند، نهبندان و طبس همچنان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

 

شریف زاده با اشاره به اینکه در هفته پایانی مهر موارد ابتلای به کرونا به طور متوسط روزانه به ۱۴۶ نفر افزایش یافت، ادامه داد: تاکنون مراجعه‌کنندگان سرپایی مثبت کرونا ۳۷ درصد و موارد بستری در بیمارستان‌های سطح استان نیز ۴ تا ۶ درصد افزایش داشته است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی‌ها از راهکارهای مقابله با کرونا است، گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم حدود۴۵ تا ۵۰ درصد است در حالی که در دهه دوم شهریور  بیش از ۶۰ درصد بوده است.

 

به گفته وی با توجه به افزایش موارد ابتلا در هفته اخیر، پیش بینی می شود در ۲ هفته آینده موارد بستری بیماری کرونا در بیمارستان‌های سطح استان افزایش یابد.

 


بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه (۳۰ مهر) از ۳۷۲ آزمایش سریع تشخیص کرونا که در استان خراسان جنوبی انجام شد، ۸۴ بیمار کووید۱۹ و از ۲۳۱ آزمایش ملکولی نیز ۵۴ بیمار جدید شناسایی شدند.

 

در حال حاضر ۱۶۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونا ۶۴ نفر مثبت بوده است. همچنین هشت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال چهار نفر وخیم گزارش شده است.

کد خبر 1107529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha