۱۲۵ چاپخانه در استان زنجان فعال است

احمدخانی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۲۵ چاپخانه در استان داریم، گفت: این چاپخانه‌ها در شهرستان‌های مختلف فعال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در دیدار با جمعی از فعالان حوزه صنعت چاپ در استان با اشاره به اینکه قرار بود جلسه با فعالان صنعت چاپ در 11 شهریور برگزار شود، افزود: 11 شهریور برای اهالی این عرصه بسیار مهم است چرا که در این روز صنعت چاپ دارای هویت شد و این روز نشانگر وامدار تلاشگران فرهنگ ایران زمین است.

 

محمدربیع احمدخانی با بیان اینکه تاثیرات صنعت چاپ در زندگی مردم تاثیر بسزایی داشته است، گفت: کمتر پدیده بشری است که محصولات آن در جهان تاثیر داشته باشد و در مسیر صادرات چاپ یکی از ارکان مهم صادرات غیرنفتی است.

 

وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ با بهره‌گیری از این رویکرد بستر مناسبی برای محصولات جدید است، تصریح کرد: این صنعت چرخه اطلاعات و دانش را در مسیر مجلات و کتاب به عهده داشته و در عرصه بسته‌بندی نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه صنعت چاپ در چهان پیشرفته نقش بسزایی در تولید ارتقای ناخالص ملی دارد، افزود: اگر بتوانیم با تقویت زیرساخت‌های لازم و تقویت نیروی انسانی کارآمد، کیفیت و هزینه چاپ را بالا ببریم به توسعه این صنعت کمک شایانی کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه از مسؤولان این حوزه تقاضا داریم که وورک شاپ ویژه در این بخش برگزار شود، اضافه کرد: یکی از مشکلات مطرح شده در این حوزه درباره نتایج ناشی از کرونا بوده است که در این زمینه تسهیلات مورد نظر اعطا می‌شود.

 

احمدخانی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۲۵ چاپخانه در استان داریم، اضافه کرد: این چاپخانه‌ها در شهرستان‌های مختلف فعال است.

 

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان زنجان با اشاره به اینکه به علت مصادف شدن با ماه محرم و صفر این برنامه امروز برگزار می‌شود، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و رکود کسب و کار که با آن درگیر هستیم ولی فعالیت ادامه دارد.

 

حسین ندرلو با اشاره به اینکه بسیاری از واحدها به علت  رکود کسب و کار واحد خود را تعطیل کرده آمد گفت ر امیدواریم این شرایط به پایان برسد و ایران آباد را بسازیم.

کد خبر 1107567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha