دفاع از سنگر باورهای اعتقادی مردم، رسالت کلیدی حوزه انقلابی است 

کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی گفت: دفاع از سنگر باورهای اعتقادی مردم، رسالت کلیدی حوزه انقلابی است. 

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در جنگ نرم، شناخت راهبردها و برنامه های دشمن از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مهرماه سال 88 در سخنان مهمی فرمودند که در جنگ روانی، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌‌آید تا آنها را منهدم كند و زمانی که بنیان‌های اعتقادی و معنویت در مخاطب ریخته شد، دشمن به دنبال فتح سنگر به سنگر می‌رود.

 

وی افزود: با دقت نظر در این فراز از کلام رهبر معظم انقلاب به خوبی در می یابیم که چرا دفاع از سنگر اعتقادات و باورهای اعضای جامعه اهمیت دارد و طبعاً در این خصوص بیش از هر فرد و قشر دیگری، طلاب و فضلای حوزه نقش مهم تر و کلیدی تری دارند.

 

این پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: بی شک یکی از مهم ترین رسالت های حوزه انقلابی، دفاع از سنگر باورهای اعتقادی مردم و پاسخ مناسب به حجم بالای شبهات است که امروزه به خصوص در بستر رسانه و فضای مجازی غوغا می کند.


وی بیان داشت: البته در کنار این مباحث نباید از ضرورت ترویج فرهنگ و روحیه انقلابی در سطح جامعه غافل شد، کما این که مقام معظم رهبری نیز بارها بر اهمیت و اولویت این مساله در بیانات و رهنمودهای خویش تأکید کرده اند.


وی افزود: ما باید نسل جوان مؤمن و انقلابی را به درستی در عرصه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و نقش آفرینی رسانه ای حمایت و تقویت کنیم تا آن ها با توکل بر خدا، توسل بر ائمه اطهار(ع) و ذوق و خلاقیت خودشان بتوانند بهترین عملکرد را در کارزار سخت فرهنگی و اعتقادی با دشمن داشته باشند.

کد خبر 1107582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha