کتاب نتایج سرشماری ۱۳۳۵ خراسان جنوبی منتشر شد

پورعیسی با بیان اينکه کتاب نتایج سرشماری ۱۳۳۵ خراسان جنوبی منتشر شد، گفت: سازمان و مدیریت و برنامه ریزی استان برای كليه سال های ۱۳۴۵، ۱۳۵۵، ۱۳۶۵، ۱‍۳۷۵ و ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ نيز كتابی با ساختار مشابه تدوين خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید پورعیسی» امروز (۱ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) اظهار داشت: بحث آمار و برنامه ریزی از نقش بسیار مهمی در حوزه توسعه استان برخوردار است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در خصوص انتشار کتاب نتایج سرشماری عمومی سال ۱۳۳۵ شمسی در شهرهای خراسان جنوبی گفت: این موضوع یکی از آخرین فعالیت های مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان محسوب می شود.


وی در خصوص ضرورت و اهمیت آمار و برنامه ریزی در مسیر توسعه در استان خراسان جنوبی عنوان کرد: همه ارکان مدیریتی و به ویژه ظرفیت های رسانه ای استان در این حوزه می توانند نقش موثری را ایفا کنند.


پورعیسی ادامه داد: با عنایت به اهمیت و ضرورت توجه به شاخصه های آماری و نتایج اطلاعات جمع آوری شده در دهه های گذشته برای برنامه ریزی های فعلی و آینده و نقش اساسی آن در بهینه سازی راهبردها و بهره وری فرصت ها و نقش مهم آن در شناسایی ظرفیت ها، معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در اقدامی بدیع و اثرگذار اقدام به انتشار نتایج سرشماری عمومی انجام شده در منطقه در سال ۱۳۳۵ شمسی کرده است. 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس گزارش های تاریخی موجود، اولين سرشماری عمومی كشور در سال ۱۳۳۵ ، از تاريخ ۱۰ تا ۲۵ آبان در كليه نقاط كشور اجرا شده است، افزود: جمعا ۲۶ هزار و ۸۳۶ مأمور سرشماری و سرپرست که اغلب از معلمين مدارس و يا شاگردان كلاس های متوسطه يازدهم و دوازدهم بودند در این سرشماری شركت كرده بودند و مأموريت داشتند كه به تمام خانوارهای كشور مراجعه و اطلاعات مورد نياز را درباره هر فرد خانوار كسب کنند.


پورعیسی عنوان کرد: این سازمان با توجه به استقبال و ابراز علاقه مندی محققان و پژوهشگران نسبت به این اقدام مهم، در نظر دارد برای كليه سال های ۱۳۴۵، ۱۳۵۵، ۱۳۶۵، ۱۳۷۵، ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ نيز تدوین كتابی با ساختار مشابه اين كتاب انجام دهد.


 وی در پایان گفت:  نسخه PDF  كتاب «نتايج سرشماری عمومی ۱۳۳۵ استان خراسان جنوبی در بخش  نشريه و كتاب ها تحليل نتايج سرشماری ها در سايت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قابل بهره برداری است.

کد خبر 1107840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha